måndag 6 oktober 2008

Hemmahelg

Har haft en härlig helg hemma. Åkte ju hem i onsdags, och hela torsdagen och fredagen spenderades med Nilas. Han var sjuk, så han fick stanna hemma från dagis båda dagarna. Det var väldigt skräpigt väder, så det var svårt att hitta på saker, men vi fick dagarna att gå genom att plocka ut det mesta ur mormors köksskåp och lådor och slå på andra saker med det som hittades. På onsdagen var han riktigt mysig, så vi läste en massa saga och ritade några fina teckningar. Sovandet gick inte alls så bra lillen fick en massa feber och hade väldigt svårt att komma till ro. Till slut var det enda som funkade att han fick sova i min eller morfars famn. Lillkaminen...
På natten sova han mellan mig och mormor. Han var helt genomblöt av svett efter alvedonen hade verkat. Fick ta emot en hel del sparkar och dragande i håret, men kan man bli irriterad på en sjuk liten sötnos? Nope.
Tidigare på torsdagkvällen repade jag och syster tillsammans med kompbandet i en ljudfirmas lagerlokal. Vi stod där inklämda mellan högtalare, lampor och kablar och försökte sjunga med våra onda halsar.

Fredagens konsert gick bra. Varken jag eller syster har någonsin haft så dåliga röster när vi har uppträtt förr, men vi fick det att fungera. Dock hade vi inte mycket kvar efter allt var över...
På lördagen for vi ut på ön för att titta på den fina stora stugan. Mitt rum saknar dock en innervägg och tak, plus att det används som förråd för alla verktyg, men det spelar ju egentligen ingen roll eftersom jag uinte kommer sova där den här säsongen ändå. Men fint kommer det att bli. Jag Johan och mamma bar ner skräphögen till sjön för senare eldning medans Fredrik och pappa skruvade upp stegar på vägg och tak för att kunna komma åt skorstenen. Det var inget höjdarväder den dagen heller, så vi stannade inte länge. Plus att vi var tvungna att åka i tid för att hinna köpa färsk lax på vägen hem.
På lördagkväll åkte vi till Fia och Freddan för att spela lite spel. Åkte hem när Fredrik var nära att somna vid bordet.

Det var svårt att komma på nåt att göra på söndagen. Ännu en dag med dåligt väder, coh jag och Johan skulle åka klockan tre, så vi hade inte hela dagen på oss heller. Vi for ner till Söderhamn för att titta lite i några affärer (jag är ju på jakt efter en skaljacka). Hittade födelsedagspresent åt ängeln, vilket kändes bra, för då är den ju redan hemma, så jag slipper skicka och hålla på. Perfekt var den också :D

Nu ska jag snart åka ner på stan med Elin. Har lite att bestyra. Har ju inte mycket i kylskåpet för tillfället... Och så fyller ju någon år imorgon också...

Vilken färg ska jag ha som bakgrundsfärg på bloggen?

//Fröken General

Inga kommentarer: