måndag 13 oktober 2008

100:e inlägget!

Idag har jag varit på skolan hela dagen faktiskt. Det var länge sen. Ännu mer ovanlig är det att jag hade lektioner hela tiden. 9-16, ujuj. Det var lite väl långt, men jag lärde mig iaf litegrann. Men bara lite. Efter hela den långa dagen med läraren-som-tar-lite-för-lång-tid-på-sig-att-få-fram-det-hon-vill-säga, så var det dags för en träff med barnkörsmetodikgänget för att bestämma föreläsningsdatum. Första föreläsningen är babysång! Underbart! Jag kommer komma hem till lillprinsen full av härliga idéer kring hur och vad man ska sjunga med honom. Han kommer bli musiker, ingen tvekan om saken. Annars...
Efter detta gick jag till Sanna och skrev upp mig som studentambassadör. Hade inte riktigt tänkt göra det i år, men men. Varför inte egentligen? Hon behöver ju folk, och det är lite gratis resande. Har paxat Happis :)

Nu har jag ätit middag, varit ner på stan och handlat förnödenheter, provat min nya jacka i regn (den håller fortfarande vad den lovar) och som det är nu, så skulle jag helst av allt vilja tillbringa kvällen precis likadant som jag gjorde igår. Jag satt tre timmar i soffan med chailatte och en mycket bra bok. Kunde bara inte sluta läsa... Men jag måste träna på sångläxan först. Måste måste.

//Singing in the rain

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj
Jubileum eller?
Har du fått tillbaka pengarna än eller? Bara frågor eller? HaHa
Kram mamma