fredag 17 oktober 2008

Kladdkaka till middag?

Nu har jag fixat halloweenoutfit. Jag har inte provat den än, men det funkar säkert bra. Jag kom på ett sätt att hålla mig till temat som gänget har kommit på utan att gå ifrån mina principer helt. Tror jag lyckades ganska bra...
Gick på stan en sväng på förmiddagen. Hittade en underbar klänning som jag så gärna hade köpt. Den var så fiiin!Kom fram till att den skulle var perfekt på nyår. Så kanske... Men va ska jag göra på nyår? Ingen som vet.
Vi fick våra tröjor igen idag. Senast så fick vi ju fel, men den här gången var allt som det ska och min fina tröja sitter perfekt. Samtidigt som den är pedagogisk och bra :)



Lektionen gick bra. Tack syster för hjälpen med låten. Jag körde aldrig stämman. Den kändes lite för krånglig och så kunde inte jag den tillräckligt bra heller. Men jag skrev ner den iaf, så nu har vi hela låten på noter, det händer inte ofta med folkmusiken. Vi kanske ska ta det som ett mission? Skriva ner alla folkmusiklåtar vi kan på noter. Fast då faller ju hela lära ut på gehör från mun till mun grejjen...

Så, ska jag på fest ikväll eller inte? Det är ju en hel del folk som ska ut, så det vore ju lite trevligt. Men i så fall måste jag börja krusa håret redan nu, jag har ju lite att jobba med så att säga :)

//kôm, kôm ska vi dansa

Inga kommentarer: