onsdag 22 oktober 2008

Sysslor

Visst är det ett ganska negativt ord? "Gör dina sysslor" Man vet att det sällan är roligt. Idag har jag gjort en av de där mindre trevliga sysslorna. Betalat räkningar... Inte kul. Särskilt när tv-avgiften också ska betalas. Inte bara det vanliga liksom. Huvva.
Idag är det som sagt plugg som gäller. Ska sätta mig och läsa nu, och tänkte att jag skulle varva det med att sjunga lite. Måste även till skoan för att prata med acusticum, skriva ut texter och nånting mer, men jag kan inte komma på vad det är. Kommer säkert på det sen.

Nu har det börjat vara frost ute ganska långt in på dagarna. Det sägs att det redan har snöat här, men jag har varit i Lule båda gångerna så jag har inte sett det. Men vad jag längtar efter snön! Vi har börjat planera skidresorna i Stil nu också. Börjar dra ihop sig. Kanske borde putsa pjäxorna och valla skidorna snart.
Chamonix börjar kännas bättre och bättre. Jag tror att anledningen till att jag inte var så sugen från början är att det känns som ett så "hippt" ställe. Jag är inte så mycket för "hippa" saker. Säger man ens "hippt" längre? Jag börjar bli gammal.

//Let it snow

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske du ska göra studiebesök hos oss ikväll? Vi ska på Nilles första föräldramöte! Det du! Anna har varnat mig för rektorn, hon ska visst slå alla flummighets- och opålästrekord. På deras föräldramöte visade hon upp en arbetsplan och pratade om färgvalet på cirkeldiagrammen! De var ju så smart oplolitiska och det hade minsann inte varit lätt att utforma; om de varit blå hade det kunnat tolkas som moderat, rött var ju socialdemokratiskt, gult "tillhör" ju miljöpartiet osv. Puh! Anna hade fått bita sig i tungan för att inte påpeka att de orange diagrammen (för den färgen skulle vara "opolitisk") minsann kunde tolkas som att de stödde revolutionen i Ukraina....

Åsa sa...

Hahahaha! Åh, va underbart! Får mig att tro att jag kanske kan bli en okej lärare ändå. Riktigt såå flummig är jag ju inte :)

jlindbergh sa...

Chamonix är säkert bara gubbigt och tråkigt och dötrist...men nu är det bokat!

Apropå gammal så satt jag uppe häromkvällen och lyssnade på P2. Kände mej rätt gammal då också!