torsdag 16 oktober 2008

Grått väder

Har varit ganska duktig idag. Läste lite på morgonen, och känner att jag börjar få ett hum om vad jag ska skriva i sista uppgiften. Sen löste jag problemet med att jag hade en del ej avslutade kurser som jag vet att jag har gjort och är godkänd på. Efter många mail till alla möjliga personer är problemet löst i två av tre kurser. Den tredje kursen ska fixas så snart läraren i fråga kommer tillbaka till Pite. Känns skönt att jag tog i tu med det här nu och inte sen när jag vill få ut min examen. Kan var lite knepigare då.
Jag var även iväg till skolan och gjorde grupparbetet. Gick väl ganska bra även fast det är en rätt knepig uppgift och att vi på slutet var rätt fnittriga av oss. Jag tror dock att vi kan få till en ok redovisning på måndag. Känns inte som att läraren har alltför höga krav heller.
Hade turen att träffa Chrisma innan jag for till skolan och fick reda på att hon skulle köra bil till Lule på eftermiddagen. Perfekt för mig :) Skönt att slippa sitta på bussen alldeles allena, plus att jag fick lift hela vägen till Johans jobb, så jag slapp till och med krångla med stadsbussarna.
Vi köpte med oss middag att äta hemma hos Erik innan vi repade med vår fin fina kvintett. Gick bättre den här gången än förra. Känns som att vi kanske kan få det här att fungera.
I ett svagt ögonblick gjorde jag även en deal med Jocke, så det kan hända att vi båda får mycket mer jobb än vi tänkt... Men förhoppningsvis så ordnar vi det utan att någon av oss behöver arbeta ihjäl oss helt.
Hade turen att få lift hem också, så jag har sluppit bussarna helt idag.

Har snart ordnat upp det jobbigaste kring Smask, men det återstår lite funderande, bönande och klurande innan det är helt klart. Men inget ska väl vara enkelt eller hur?
Borde ta och fixa Halloweenoutfiten också. Har dock inte riktigt klart för mig hur jag ska göra. Kanske hinner en sväng på stan innan jag måste fara hemåt imorgon.

//Ska vi droppa ner i kapp?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen
Är du hemma ikväll försöker jag ringa dej hem. Annars provar jag mobilen. Så längesedan nu. Flera dagar i alla fall. Den gröna du ville ha upp hemmifrån hittar jag inte. Kram Mamma