fredag 24 oktober 2008

Jag sitter i en kö för tillfället. En kö som i princip kan vara hur lång som helst. "Din väntetid beräknas vara mer än 15 minuter." Blä. Och allt för en liten musiktävling som går av stapel varje år... Japp! Jag ska gå på melodifestivalen! :D Dock inte den stora finalen. Känns för långt att ta sig dit ner mitt i Smaskandet. Utan till mina svärföräldrars stad Skellefteå.
Det kommer att bli så skoj! Om jag bara kommer ur den här förbaskade kön... En bra sak är att varken någon deltävling eller final eller liknande kommer att vara på själva Smaskdagen. Finalen i Sverige går av stapeln två veckor innan (på ängelns namnsdag) och eurovision brukar vara senare än bara två veckor efter...vänta ska jag kolla. Appropå kön förresten. Alldeles nyss stod det "...mindre än 15 minuter." och nu står det "...mer än 15 minuter igen." Hur ska dom ha det? Åter till Eurovision. Ok, mellan 12:e och 16:e maj i Moskva. Se där inga krockar alls. Hur lyckades dom med det? Vi som krockade med allt förra året...
Nu är det i alla fall "..mindre än 15 minuter." Men vad innebär det? Jag börjar bli hungrig, och jag hade tänkt gå och handla frukost idag. Kanske finns nåt hemma ändå... Känns som att det här kommer att ta evigheter.
Skulle ha varit inne och bokat tidigare. Nybörjare på att boka eftertraktade biljetter som jag är så trodde ju jag att "biljetterna släpps 9.00" betydde just det...
Nu är det mindre än tio minuter.
Sablar va tråkigt det är att sitta i kö på det här viset!

En bra sak med den här dagen är att det regnar. Vilket betyder att jag inte kommer att få några större infall av jag-vill-gå-ut-och-göra-andra-saker-än-plugg. Vi kan ju iaf hoppas på det.

Georgien kommer inte vara med i Eurovision. Bara så ni vet...
"...mindre än fem minuter."

Nu är det bokat. Blev inte riktiga delfinalen utan genrepet. Fanns bara lika dåliga platser på båda, och till genrepet har vi resesällskap ner också. Så det blev fredagen istället. Får ju se hela tävlingen två gånger om jag känner för det...

Nu måste jag ha frukost. Gröt kanske?

//I don't think you know

Inga kommentarer: