fredag 10 oktober 2008

Hur svårt kan det va?

Det blev några timmar på stan igår. När man är ett helt gäng som ska uträtta ärenden tenderar det att ta tid, och Jonas hade tid att passa i Pite, så dom kunde inte åka hur sent som helst. Vi surrade runt i alla möjliga affärer.. Jag letade jacka, Nils letade skjorta och Jonas letade tröja och väska. Vi hittade allt utom väska till Jonas. Och min jacka hittade jag först när dom andra hade åkt hem. Hur svårt ska det vara att hitta en tunnare skaljacka? Allt som finns nu är täckjackor eller softshell... Och när man frågar så får man ibland svaret "det kan komma senare, det är ju fortfarande tidigt på säsongen". Men svara då på varför det finns en herrans massa täckjackor och dunjackor, som helt uppenbart är tänka att användas vid mycket kallare temperaturer medans en vanlig hederlig höstjacka ska komma in senare...
Jag hittade som sagt en till slut. Eller...ja...jag hittade en när jag gick med dom andra också, men den var lite dyrare än jag hade tänkt mig, trots att jag fick ganska rejäl rabatt. Så nu har jag köpt en annan. Jag tror jag är nöjd... Är lite tveksam över det faktum att det är en anorak och att jag inte riktigt vet hur pass regntät den är, hur mycket den andas och hur vintät den är. Men hon som sålde den till mig skulle be sina chefer ringa idag. Dom visste nog mer om jackan än vad hon gjorde. Vad tycker ni om den då?


Idag ska jag gå och köpa en fleecewindstopper som jag lyckades hitta på rea igår. Jag lade undan den för att kunna fundera en stund. Jag ska även kika på snowboardboots. Hittade några på rea igår, och nu när jag har en bräda kanske man ska passa på att köpa ett par boots också, så är jag redo att bli snowboardproffs :) En brädåkare som INTE sitter ivägen bredvid liften. Det ni.
Jag ska även plugga och sjunga. Viktiga saker.

Ikväll kanske vi ska träffas och sjunga, eller så träffar vi bara Jocke ändå. Jag vet inte. Johan var lite vag när jag frågade i morse, så jag får väl helt enkelt vara redo för det mesta.

//bara jag är det med dig

Inga kommentarer: