fredag 10 oktober 2008

Jakt på kvällssol

Var ut på stan en sväng till på eftermiddagen. Då hade jag verkligen försökt plugga. Har inte läst överdrivet mycket, men lite iaf, och hittat rätt många citat, så jag känner ändå att jag är på väg. Tänkte köpa fleecejackan jag hade lagt undan, men jag hade fortfarande inte fått tillbaka pengarna för jackan som jag lämnade tillbaka på förmiddagen. Dom hade inte kommit in på mitt konto, och då hade jag inte tillräckligt för att kunna köpa den idag. Får hoppas att jag har fått in pengarna imorgon, så jag kan gå dit då.
Istället gick jag ner till vattnet och satte mig där för att plugga en stund. Ända tills ett gäng finska rymdstudenter kom och skulle ha förfest alldeles intill mig, då tyckte jag att det var dags att gå någon annanstans. Så jag gick ut på udden istället. Dock var det mycket kallare där eftersom det blåste, och hade Åsa på sig sin nya fina vindtäta jacka? Nope. Så jag stannade bara en stund för att försöka få till några fina bilder, men solen hade obönhörligen gått ner, så det inte sådär jättebra.
Tillslut drev kylan och min hunger mig tillbaka in till stan där jag handlade lite mat och sen gick jag hem. Hade ingen aning om när Johan skulle komma hem (en sak som är negativt med att han flexar...man vet alrdig när han behagar komma hem...) så tillslut började jag laga maten ändå, och som tur var kom han precis då. Annars hade jag ätit själv. Jag höll ju på att förgås av hunger.
Just nu sitter han och spelar Mega Man 9. Vi vet inte riktigt vad planerna är för kvällen. Eventuellt skulle vi ju träffa Jocke, men jag vet inte hur det blir med det. Annars får vi väl ta och leta reda på en film eller nåt liknande.
Här är iaf några bilder från eftermiddagen/kvällen:



//Bring me som heat man

Inga kommentarer: