lördag 18 oktober 2008

Kulturellt

Det blev en sen kväll igår. Efter jag skrev senast så kom Nils förbi. Sen spenderade vi några timmar med att prata, spela och sjunga. Vi surfade även fram våra favoritgrupper hemifrån. Vid femtiden insåg vi att det kanske var dags att gå och sova.
Tyvärr så kunde jag inte sova så länge på morgonen. Vaknade vid halv tio. Men det gjorde att jag kunde åka till Lule relativt tidigt, vilket gjorde att jag hann äta lunch med Mats och Johan på stan. Vi var dock ute i helt fel tid eftersom alla andra också ville äta just då. Tillslut hittade vi ett ställe som inte var helt packat med folk så vi fick nåt i oss.
Provade även den där underbara klänningen jag såg för nån dag sen. Den var fortfarande fin, men tyvärr så kändes det nästan som om jag skulle strypas. Ni som känner mig vet att jag är lite kinkig när det gäller saker som sitter tajt runt halsen... Så det blev ingen klänning. Billigt, men tråkigt.
Väl hemma igen spelade jag lite puzzle quest, men när jag höll på att somna spelandes insåg jag att det var lika bra att sova en stund om jag skulle orka med kvällen. Oj, va skönt det var med en tupplur.
Sen gick vi och åt god pizza på Zan och sedan vidare till teatern för lite Romeo och Julia. Tyvärr kändes den lite amatörmässig. Solosångarna var duktiga och även skådespeleriet vad bra, men kvalitén på sångerna och danserna var lite sämre. Trevligt att gå på teater iaf...
Nu är vi hemma. Har ätit en sen efterrätt bestående av glass och blåbär och ska snart dra igång Indiana Jones.

Fick ett underbart mms idag... Världens sötaste systerson. Bild till studentplakatet kanske?



//show

1 kommentar:

Anonym sa...

Han begärde själv att få ha tofsar.