måndag 29 september 2008

Undrar

Har haft en trevlig kväll med muffins och Elin. Efter en inte lika trevlig dag.
Stressade till skolan i morse för att upptäcka att läraren var sjuk. Vi passade istället på att göra lite grupparbete. Sen bar det av hem för lite plugg framför datorn.
Bakade muffins och lyckades självklart dra ut på det så pass länge att jag var tvungen att stressa tillbaka till skolan för fotografering och möte med Stil.
Jag tror det blev rätt bra bilder. Ska försöka få dom av Simon sen så man får titta lite hemma innan man ser sig själv på affischer och hemsidan. Var dock tvungen att stressa därifrån också till metodiklektionen. På något sätt lyckas han alltid dra över tiden med den lektionen. Idag en halvtimme. Men tillslut så bad jag om att han skulle avsluta så jag fick gå hem och äta lite middag. Man är rätt hungrig vid halv åtta tiden...

Sen så jag som sagt mumsat muffins med Elin. Dom blev helt ok. Lite torra dock :( Måste nogöva lite mer innan dom blir perfekta :) Men så var det ju första gången jag bakade nåt från min nya muffinsbok.
Nu sen Elin har gått har jag satt upp fyra av mina kakeldekorationer. Jag är lite fundersam om det får mitt kök att se lite väl 50-tal ut. Fast är det negativt? En ganska kass bild, men jag orkar inte fixa nåt bättre. Nån kanske har en synpunkt?



//Sömnig

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Lite väl 50-tal"? Något negativt? Du är ju knäpp... Skulle det vara något fel med det, så vette väl gudarna hur välkommen du är hemma hos oss; sitta vid vårt soffbord, dricka vin ur vinglasen som står i det fina skåpet, kolla på någon film ur bokhyllan... du förstår?

:-)

Åsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa sa...

nej det kan väl inte bli för mycket 50-tal... Men är det snyggt med just dom här blommorna på kaklet?