söndag 7 september 2008

Honey I'm home

Jag har inte övat balance varje dag den här veckan... Tyvärr. Men idag är jag så illa tvungen. Har ju första passet på tisdag.
Annars har första skolveckan varit okej. Slapp, men okej. Hade lektioner halva tisdagen och trodde att jag skulle ha på eftermiddagen också, men det stod fel på schemat, så den lektionen var på torsdagar och börjar inte förrän vecka 39.
Ledig onsdag där jag sgå till att få lite saker gjorda hemma. Var även ner på stan och fikade med Björn och Totte, och efter det cyklade jag och Björn ut på Degerängen för att jag skulle kunna köpa skolböckerna jag hittade på nätet. Tyvärr så regnade det av bara den, och eftersom jag inte hade förutsett det, så hade jag inte riktigt regnkläder på mig. Blött, blött, blött.
Sånglektion på torsdag. Kändes skönt att börja med dom igen. Man är ju så peppad så här i början av terminen. Patrik var här och hälsade på, så det blev lunch med en stor del av det gamla gänget på kåren. Trevligt värre. Kändes som förr i tiden...
Fredag med tidig morgon för att promota Stil. Väl tillbaka i lägnheten trodde jag att jag skulle lyckas sova lite, men icke. Pysslade lite med min nya sjal istället. Ett fint broderi gjorde jag.
På eftermiddagen for jag till Lule för lite lovertime. Spelade lite för mycket tv-spel och kollade på film. I like.

Igår var det dags för en dagstur till Ume. Balanceutbildning. Vilket ställe det var på! Heeelt enormt! Med en inomhus-beachvolley-hall. Jag kände mig som en äkta bonnjänta som storögt stirrar på alla underverk som finns i storstaden... Men alltid skönt att få ett nytt pass. Och jag fick tillfälle att prova min nya mp3/videospelare. Den fungerar utmärkt! Gjorde att bussresan inte blev så jobbig. På vägen ner sov jag i princip hela vägen, men det var skönt att ha musik i öronen, och på vägen upp somnade jag inte förrän det var en halvtimme kvart tills jag skulle av...
När jag väl var hemma duschade jag lite snabbt och slängde i mig nåt att äta för att sen springa iväg till lanias farvälfest. Hon ska iväg på praktik i tio veckor och alla som ville säga hejdå var där. Jag orkade dock inte stanna så länge. Var hemma vid tolvtiden.

Idag måste jag som sagt träna balance. Annars finns det inte så många måsten. Jag hoppas att raringen ska komma, men dels så blev det så sent eftersom han repar idag, dels så kände han sig hängig idag, och dels så hade han saker han ville göra hemma i lägnheten, så det verkar inte så troligt att han kommer. Får hitta på andra saker att göra idag.

//sunshine

Inga kommentarer: