måndag 15 september 2008

Tankar

Somnade aldrig på bussen från Lule imorse. Vilket ovillkorligen sätter igång en massa underliga och till viss del djupa tankar. Kom fram till att jag är omåttligt kär i min trolovade, vilket är en bra sak. Kom även fram till hur otroligt ensamt det riskerar att bli nästa termin. ALLA flyttar... Vi får se hur bra det går, hur jag mår och så vidare, blir det inge bra så får jag pendla under hösten sen. Ingen mening med att sitta här ensam och olycklig när jag har en prins som väntar på mig i Lule. Jag jobbar dock på att nästla mig in bland Elins ljudnollor (inga nollor längre, but who cares?) och så har jag ju inte helt tappat hoppet om att hon kommer stanna nästa termin också.

Helgen har varit mycket bra. Så skönt att kunna tillbringa några dagar i sträck där, och slippa fara fram och tillbaka. Har spelat lite för mycket puzzle quest, men annars har jag försökt vara duktig. I fredags gick jag lite på stan. Letade reda på en ram till konstverket som Nilas skickade och köpt en bodylotionkaka på favvobutiken. Johan tycker dock alltid att jag luktar lite väl mycket av allt som finns där när jag har varit där och handlat. Jag gillar ju bara doften jag :)
På lördagen hade Johan frukostmöte med sitt grabbgäng så jag hängde hemma och försökte plugga lite. Hittade dock inte mycket som var relevant till vårt område, så det var svårt.
På eftermiddagen gick vi ut och gick i solskenet. Underbart! Se själva:

Kvällen tillbringade vi hos Jaxell och Nemo. Filmtajm. Såg en av dom sämre filmer jag sett. The Game. Kunde inte ta slut fort nog tyvärr. Inget jag rekommenderar... Hade flyt när vi skulle hem, för just då ville Chika ha hämtning av Jax från stan.

Söndagen inleddes också solo. Johan var i kyrkan och sjöng. Precis lagom till att jag skulle gå coh köpa muffinsform och blockchoklad kom han hem och så fick jag sällskap av både honom och Mats till slut. Vi tog det lugnt på stan, åt lite skräpmatslunch och gick sedan hem för att jag skulle kunna baka mina muffins och Mats och Johan skulle få titta på lite konstig humor medans dom väntadepå dom små underverken. Och vilka vackra muffins det blev! Jag gillar muffinsformen skarpt. Äntligen får man dom där underbara topparna på muffinsen. :)
På kvällen var det dags för A Little Nightmare Music. Mycket bra. Dom är otroligt begåvade. Eller vad sägs om att spela piano liggandes på golvet? Alltså ser du inte tangenterna och du har händerna tvärtom mot hur du brukar ha dom. Fascinerande...

Imorgon är min stora balance/auo-dag. Kanske slänger in lite tvätt också. Men fokus måste ligga på auo. Vill verkligen jobba ifrån mig några av dom uppgifterna. Skulle även behöva gå ner på stan för att hämta min cykel, men det kanske får bli en tripp efter balancepasset på eftermiddagen. Just ja. Lovade ju att sälja stilkort också på lunchen. Attans...

//All baa maa seeeelf

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har lyssnat på låterna några gånger nu och ifall du inte högljutt och våldsamt protesterar så tar jag gärna överstämman både på "Oscar Jr.." och "It aint me". Men, självklart har du rätt att inte vilja ha det så. Fast jag vet inte jag har lust att lyssna på det lilla örat. Men, du kan försöka. Om du vill alltså. Måste inte.

Ha det så skönt och hoppas du hinner med iallafall liiite av det du planerat!

KRAM!

Anonym sa...

mäh, the game har jag för mig var spännande. här går åsikterna isär säger wedin.

Åsa sa...

Jo, åsikterna går isär... Jag såg ingen spänning alls. Men dom andra grabbarna verkade tycka att den var helt okej...