torsdag 11 september 2008

Den goda viljan

Idag har jag faktiskt fått lite gjort. Kom iväg till skolan i hyfsad tid och skrev ut det viktigaste. Fanns en del saker på fronter som tillhör kurslitteraturen, men som jag inte kommer skriva ut. En avhandling på 300 sidor? En rapport på 75 sidor? Nope, varken miljövänligt eller ekonomivänligt. Det får bli läsning på datorn.
Jag lyckades till och med hitta en låt till syster och mig :)
Väl på skolan kom jag på att jag även skulle sälja stilkort idag. Vilken tur att jag redan fanns på plats! Lite fler som kom fram och ställde frågor idag än förra gången. Det kanske kommer rulla på bra det där. Bara att hoppas att dom kommer på mina pass också. Har lovat ljudteknikerna ett gratispass om dom kommer på tisdag. Tyckte inte att det var mer än rätt eftersom jag ställer in på söndag.

Väl hemma har jag faktiskt läst lite AUO, tro det eller ej. Hittade även lite bra citat. Tyvärr gjorde boken mig mycket sömnig, så jag tog en liten middagslur (heter det så om man sover före middagen?)
Och vet ni vad jag hittade i brevlådan? En present som värmde ända in i själen. Nära till tårar och med en undran över hur min systerson kunde känna till att jag för några dagar sen tänkte på hur underbart det vore att ha teckningar ritade av världens sötaste lille prins hängandes på väggen. Han måste vara synsk, för i paketet låg en underbar teckning ritad av det lilla miraklet... Stormoster ska köpa en ram sen så hon kan sätta upp den på väggen. Hon tar gärna emot fler ;)
Fick även en fin gåva från syster och "storebror". En burk som gör att det går åt mindre diskmedel. Vad Miljönissa? Jag? :)

Nu ikväll har jag läst vidare i ECOqueen. Jag tycker verkligen om den tidningen! Den har väl några barnsjukdomar, men det gör inget. Jag gillar den ändå. Och så inspirerande! Man vill så mycket när man har läst igenom hela tidningen... Det är så synd att man inte har obegränsat med ekonomiska tillgångar...
Funderar på att skaffa mig en prenumeration. Johan prenumererar på Åka Skidor, så den kan jag läsa där, och så kan jag prenumerera på en tjejtidning i min smak. Som inte helt inriktar sig på vad som är hett på catwalken just nu, eller vad den och den kändisen sa/gjorde/hade på sig. Det finns också med på sätt och vis, men hela tiden med ekologisk inriktning och med så mycket mer än bara det. Ska bara bestämma mig för hur många nummer jag vill ha.

Snart är det dags för ett nytt bioförsök. Raringen följer med idag också :) Och jag tror att vi lyckades dra ihop ännu fler till vårt lilla biogäng. Kul kul.

//I will be your ecoqueen

Inga kommentarer: