söndag 7 september 2008

Matsedel

Jag glömde ju berätta det jag är mest stolt över av det jag gjorde förra veckan. Min matsedel. Den funkade inte riktigt, men den var bra ändå. Jag inventerade all mat jag hade hemma och insåg att det var en hel del. Jag skrev upp både luncher och middagar. Följde den dock inte riktigt, det blev nån lunch på kåren, nån middag i Lule, och såna saker, men det som var så bra med den är att jag vet att jag har en massa mat hemma, så jag behöver inte handla nåt. Det enda jag hadlar är mjölk och lite frukt och grönsaker. Annat får jag inte handla eftersom det vore helt onödigt när jag har en massa i skafferiet och frysen. Mer ekonomiskt på det här viset. Plus att jag har börjat tänka mer i förväg så jag slipper panik-tina maten jag ska äta. Nu kan jag ta fram det på morgonen så det är klart att tillagas på kvällen. Underbart!

Är arg på mig själv ikväll. Är dubbelbokad på söndagkväll. Inte bra. Har ingen som helst aning om hur jag ska lösa situationen. Om ingen har en bil att låna ut? Sjuttsingen alltså. Morr...

//It's driving me maaaad

Inga kommentarer: