onsdag 10 september 2008

Trevligt, fast inte som det var tänkt

Jo, idag har jag inte fått nånting gjort är jag rädd. Var till läkaren i morse, sen ringde jag Elin. Hon kunde inte komma ner på en gång, så jag var tvungen att fördriva tid på stan. Lyckades utan att handla allt för mycket. Blev bara ett par örhängen (för jag behövde ju nya) en mössa att ha till mina kappor i vinter och det nya numret av ECOqueen. Sen gick jag och satte mig under det stora trädet på byxtorget för lite trevlig ekologisk läsning fram tills Elin kom. Vid det laget var jag kall, så jag välkomnade en lunch inomhus.
Efter lite slött strosande på stan så gick vi ner till vattnet för att prova rutschkanan. Tyvärr var det inget glid alls i den, så det blev en besvikelse. Nån som har ett förslag på vad som skulle kunna ge bättre glid? Något speciellt tyg eller så? Vi är sugna på att försöka igen.

När vi väl var hemma på Ankars igen så var det så fint och soligt ute att vi inte ville sitta inne. Vi tog med oss filtar och böcker ut för att ligga på kullen en stund. Jag bröt redan här min regel om vad man får läsa under dagtid, men inte kan man väl läsa skolbok ute på kullen? Iaf så blev det inte så mycket läsande. Det var alldeles för mycket folk som rörde sig i området och vi var i full gång att dra ihop ett gäng för att gå på Mamma Mia på kvällen.

Totte var snäll nog att bjuda på middag. Jag stod för krossade tomater och creme fraische, och han stod för resten som behövs för spaghetti och köttfärssås. Gott var det. Efter en liten vilostund hemma hos mig själv var det dags att dra ner på stan för lite bio. Tyvärr hade ju jag och Elin kollat fel på tiden, så den började en timme tidigare än vi trodde. Aj aj. men inte deppade vi ihop för det (förutom att Elin hängde lite med huvudet, men det var mest för att alla skyllde på henne av nån anledning...). Vi drog till Nodo för en öl/cider. Och det råkade bli en mycket trevlig kväll. Bion får bli imorgon istället.

Imorgon ska jag kliva upp tidigt så jag hinner: läsa AUO, gå till skolan för att skriva ut, leta noter på bibioteket och öva på sångläxan.
Det känns bra att skriva min att göra lista här. Det ger mig mer motivation till att verkligen göra det jag borde.

//You certainly did the best you could tonight

4 kommentarer:

Anonym sa...

hejhopp.
ett litet tips på glid kan vara att vira in sig själv i gladpack, eventuellt också sätta sig på en systemetkasse.
kul att läsa om pite-avdventures nu när jag är här hemma i södra delarna,
kram på dig

Åsa sa...

Haha, vilken syn. Elin & jag invirade i gladpack åkandes en rutschbana... :D

Niles sa...

=)

Åsa sa...

Ville du säga nåt speciellt med det Niles? :P