onsdag 17 september 2008

Kry

Det där med en stor auo och balancedag igår blev inte riktigt som jag hade tänkt. Blev sittande på kåren med stilsaker i tre timmar. Väl hemma hann jag inte mer än byta om och grabba tag i ett äpple innan jag skulle iväg på balancen. Jag var väl inte på mitt bästa humör direkt. Jobbigt när man sitter i tre timmar för att reda ut en röra som uppstått på grund av att folk inte kan prata med varandra, och sen får man ilskna kommentarer från folk som inte har varit närvarande överhuvudtaget. Är man inte på möten så måste man väl förvänta sig att folk bestämmer saker utan en?
Men efter ett balancepass och en liten promenad ner på stan för att hämta min cykel så var humöret på rätt spår igen. Dock hann jag inte med så mycket när jag väl var hemma den här gången heller. Men middag blev det iaf innan det var dags att pallra sig iväg till kåren för att lyssna på Mickes spelning. Mycket bra. Bara egenskrivet. Han är så duktig den pojken. Efter två glas vin var det dags att avrunda kvällen. Jenny och Fia ville gå på Max, men eftersom jag inte kände för skräpmat så letade jag reda på annat sällskap att gå hem med. Ljudpojkarna skulle gå hem, men en av dom var tvungen att rigga ner mickar först, och eftersom jag är en så vänlig människa så erbjöd jag min och de andra ljudpojkarnas hjälp för att det skulle gå fortare. Så efter lite nedkopplande av mickar och ett antal rullade kablar (man börjar bli rätt bra på det där när man är sångerska) så kunde vi gå hem.

Idag var det sånglektion på schemat. Den gick jättebra faktiskt. Ibland hittar jag det där speciella som gör att det låter bra och känns bra att sjunga. Har ingen aning om hur jag gör dock... Sen cyklade jag iväg till gymnasiet för lite praktik. Svängde förbi båthamnen också eftersom jag var tidig. Satt och njöt av närheten till vattnet en stund. Love...
Sen har jag faktiskt tillbringat eftermiddagen med att läsa auo (mobbing den här gången) och tvättat. Min tvättboll fungerar! :D Bara synd att jag inte har två, så jag måste tvätta en maskin med tvättmedel, men det betyder ju iaf att jag drar ner med hälften :) Skaffa en tvättboll du också vettja. Du gör miljön en tjänst...

Har pratat med lillprinsen idag också... Underbart. Han är ju så härlig att prata med. Kan inte sitta still dock, vilket gör att mamma inte riktigt får lugn och ro under dessa pratstunder. Men idag lekte vi en massa iaf. Lekte tittut, vilket passar utmärkt att göra via webkamera. Bara att försvinna ur bild. Perfekt. Pratade till och med en stund med bara honom när det riktiga telefonen ringde så mamma var tvungen att gå iväg en stund. Dock var det mest: Han:"mamma" Jag: "Hon pratar i telefon" Han: "Dä botta" Jag: "Ja, hon kommer snart tillbaka" och så började det om igen...
Och vi ska tillbringa minst en hel dag bara han och jag sen när jag kommer hem. Lovely...

Imorgon är jag helt ledig vilket innebär balance och auo. På kvällen ska jag till Lule för att träffa vår nystartade kvintett. Härliga tider! Får inte glömma att prata med acusticum heller. Viktigt...

//Kärleken är evig

Inga kommentarer: