söndag 31 augusti 2008

Underbara ledighet

Det är riktigt skönt att vara helt ledig. Inte har några som helst förpliktelser, eller känna att "egentligen borde jag..." Idag har vi haft en sån dag. Slöat hela dagen :)

Igår skulle vi som sagt rigga ner, och det gick ju bra den pyttelilla stunden jag hade tid att stanna. Rullade så många kablar jag hann med, och hoppades att alla inte blev arga på mig när jag väl smet iväg. Det går ju inte överdrivet med bussar hit till storstan.
Väl här så var tyvärr inte raringen hemma. Han var ute i skogen och plockade lingon, och som ni kanske vet så är det väldigt svårt att åka hem innan man har fyllt alla burkar man hade med sig... Så jag fick vandra omkring på stan i min ensamhet. Men det var inte helt fel det heller. Hittade TVÅ par jeans :) Lyxade till det lite kan man säga. Ett par baggy och ett par tajta. Riktigt nöjd med båda två. Sen lyxade jag ännu mer genom att fika scones och smoothie på stan och bläddrade i en lånad tjejtidning. Allt som allt en trevlig eftermiddag.
På kvällskvisten begav vi oss upp till Porsön för att äta tacos hos Johan K. Det var kul att träfa Johan och Mitch igen. Har inte sett dom på hela sommaren. Vi åt alldeles för mycket. Drack lite vin och spelade rappakalja. När dom andra flickorna som var med begav sig till kåren hade Mats hunnit komma, och jag och pojkarna stannade kvar en stund för att lyssna på några schlager-dängor. Mycket trevligt.
Jagh ade ingen som helst lust att gå till Stuk, men men, alla andra ville ju så... Träffade några trevliga människor där också, men mest hängde jag med min Johan, den andra Johan och Mats. Lyssnade lite på när dom gamla snapsarna sjöng på toaletterna, och buggade med både Mitch och Mats. Allt som allt en helt okej kväll. Jag var dock väääldigt trött när vi väl tog taxin hem.

Skitsnacket kan jag berätta om per telefon kära mor (antar att syster yster är liiite nyfiken hon också) men det är inget att oroa sig för. Jag bryr mig inte allt för mycket.

Imorgon börjar skolan igen. Har än så länge ett väldigt tomt schema, men det kan bero på att jag inte har fått veta hur det blir med mina extrapoäng än. Har inga större förhoppningar om att det kommer fortsätta vara tomt, och jag lovar mamma att ifall jag kommer ha någar dagar helt lediga så ska jag söka jobb. I promise. Men som sagt, jag tvivlar.

Har även beställt ett fodral till min mp3 nu. Ett fint rosa :) jag vill ju inte använda det förrän jag har fått det eftersom jag har sett hur Lanias ser ut efter att ha varit utan fodral. No no, lika bra att vänta. Jag har ju min andra så länge, och jag har ännu inte lyckats klura ut hur jag ska kunna titta på video i den. Man det kan ju faktiskt bero på att min tid vid datorn har varit ytterst begränsad under dom senaste veckorna.

Målet för veckan: Träna lite balance varje dag.

//What a man

Inga kommentarer: