måndag 4 augusti 2008

Sista jobbveckan

Japp, den är inledd och första dagen av fem avklarad. Torsdag är min lediga dage den här veckan, och om det blir finväder så far jag ut på ön, om inte, ja då får vi se vad som blir av.

Helgen har varit bra. Försökte hitta några vänner att ta med på Nordanstigskalaset på lördagen, men ingen hade tid, så till slut for jag, ängeln och mor dit. Det duggregnade, så det var inte överdrivet mycket folk, men eftersom de två band vi var där för att se spelade direkt efter varandra, så gjorde det inte så mycket. Båda banden levererade än en gång. Tre ögon i bäcken var för en gång skull fulltaliga (tror att jag bara har sett dom när dom har varit fyra stycken) och lika roliga som alltid med sina finurliga texter och Scaramanga... Finns det nåt bättre pepp-band? Man blir så otroligt glad när man lyssnar på dom, och ännu gladare av att se deras underbara danser på scenen, det är vad jag kallar äkta spelglädje. Man kan absolut inte stå still när man lyssnar på dom.

På söndagen regnade det fortfarande, så vi skippade stranden, och for till Ikea istället. Jag införskaffade mig en tvättboll på designtorget, och om den funkar är det det bästa inköpet jag har gjort för miljön på mycket länge. I korthet innebär den att jag inte behöver använda vare sig tvättmedel eller sköljmedel när jag tvättar. Mycket bra tycker jag. Annars handlade jag inte mycket. Ville väl inte handla heller eftersom jag känner att jag har handlat/kommer att handla så det räcker i butiken. Mor köpte dock lite möbler til vardagsrummet. Nu är det egentligen bara en soffa som saknas för att det ska vara helt nytt fräscht och snyggt.

Ikväll har jag och mor gjort vinbärsgelé. Inte så krångligt, men det tar sin lilla tid. Synd att dom inte har sparat alla barnmatsburkar från lillprinsen, då hade mna kunnat göra ännu mer, fast jag vet inte hur mycket som behövs i mitt lilla enmans (ibland tvåmans) hushåll, och jag vet inte hur mycket familjen gör av med. Men om man tänker på att man kan ge bort till storasyster, DonJohan, hans föräldrar, jag listan kan nog göras några burkar lång... Om man nu hade fler burkar...

Imorgon fyller mor år (hurra!). Måste kliva upp tidigt eftersom jag lyckades boka in en klipptid klockan åtta i stan. Tyckte att det var jättebra att få en tid så snabbt och i lagom tid innan jobbet, men tänkte inte riktigt på frukosten på sängen...

Nu ska jag bara kolla hur mycket pengar jag har på kontot så jag har råd att klippa mig, sen ska jag ta och sussa.

//Missing you

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du, storasyster behöver inte någon gelé alls hon inte. Vad skulle jag äta den till?? Kokt kött? Nepp du, inte min kopp thé.