tisdag 29 juli 2008

Felsäkert

Har inte kunnat skriva på ett tag nu. Jag och Johan försökte fixa ljudet på datorn (krävs installation av drivrutiner) vilket innebar en smärre krasch av datorn där den helt enkelt inte ville starta... Fick köra i felsäkert läge om man överhuvudtaget ville jobba med den, och inte ens då lyckades vi ta bort vad det nu var som orsakade sammanbrottet. Jajja, idag när jag startade den (i felsäkert läge) så föreslog den själv en systemåterställning, och vips så var datorn tillbaka i samma skicka som den var den 2/7. Ojoj, vilka grejjer det finns nuförtiden.

Det som har hänt är väl musik på mon (inte överdrivet mycket folk, men inte överdrivet mycket felspelande från min sida heller), jobb, jobb och åter jobb på alla dom varmaste dagarna, lite bad på mon, Hudikkalaset som var en mycket trevlig tillställning med underbart väder, trevligt sällskap och Engmans underbara kapell. Tyvärr så gick ett av mina nya snöarmband sönder mitt under Engmans spelning :( men Per fick mig att bli glad igen. Ett annat tyvärr är att PilotJohan dök upp mitt under spelningen. Jag har väl inte träffat gossen på ca två tre år, och så dyker han upp just då! Hade ju inte riktigt tid att prata då tyvärr och efter spelningen var han som bortblåst. Men som sagt Engmans underbara kapell. Vem behöver band från andra länder eller städer när dom finns alldeles runt knuten?
Var även till stugan i helgen. Fick till och med några lugna timmar i solen, och några inte så lugna stunder omkringhoppandes i en ring efter en båt. Vi valde en relativt blåsig dag att åka ring på, så det sjöade rätt bra. Ibland kändes det som att man var två meter upp i luften, och då är inte vattnet så mjukt att landa på... Men varmt var det i havet i helgen. 22,5 grader! Underbart. Inte alltid man kan ligga i vattnet en stund där ute.

Igår var jag till Gävle och hälsade på Patrik. Mysigt. Vi gick och vi gick. Vandrade runt i Gävle city. Ingen av oss var på något shoppninghumör, men vi tittade i affäer iaf. Uträttade några få ärenden, åt lunch på torget, åt glass i stadsparken i solen (ångrar lite att vi inte paddlade trampbåt, det hade varit kul) och impuls-bestämde att vi skulle gå på bio och se Batman. Mycket bra film måste jag säga, men då har ju jag en softspot för superhjältefilmer också... Lite roligt är det att både jag och Johan impuls-bestämde oss för att se Batman igår, helt utan vetskapen om att den andra skulle göra samma sak :)
Träffade även Ilker en sväng efter bion. Han skulle se den senare föreställningen av Batman.

Hade tänkt göra mycket mer med min lediga, ensamma kväll, emn det har varat så skönt att bara ta det lugnt också. Har ju "fixat" datorn och skickat lite nolle-p-mail iaf. Inte fy skam. Imorgon bär det av till Delsbo för Kul på Vallen. Hoppas det blir så kul som dom utlovar.

//Haunt you

Inga kommentarer: