söndag 13 juli 2008

Duktiga döttrar

Igår var vi ute på ön. Åkte väl dit på fredagkvällen egentligen efter världens tråkigaste jobbdag. Så igår var det möte på ön och jag och syster sjöng en liten psalm till minne av de som har gått bort under året. Efteråt var det tårta och grejjer innn brandövningen satte igång. Jag och Nilas gick ner till hamnen för att titta på när pojkarna, stora som små hångde i en flock kring brandsprutorna. Damerna var mer där en stund, lärde sig hur man skulle göra, och sedan var det bra med det, men pojkarna var så inne i det där att dom skulle ha kunnat stått och tittat och provat hur många gånger som helst. Nilas var helt stilla och såg storögt på.
Till min frustration dröjde det en halv evighet innan vi kunde äta middag, och sen får jag nyheterna att ett helt gäng med barn och vuxna (ok, bara två av varje) skulle med i båten när dom skulle skjussa i land mig. Och jag som hade en tid att passa...
Självklart blev vi sena och humöret var inte på topp när jag väl kom hem. Snabbduschade och kollade med Anna ifall dom inte kunde komma och hämta upp mig när dom for in till stan, så jag skulle slippa stressa till bussen. Som tur var lyckades hon övertala sin bror att ta en liten omväg.
Väl hos Lina var det jättetrevligt. Vi skvallrade som gamla tanter om allt och alla (främst om alla som är gravida/har barn, värsta babyboomen) och skrattade gott tillsammans.
Efter några timmar kom Linas sambo och "ville hemskt gärna skjussa oss till krogen" så vi fick packa ihop oss och fara ner till Hudiks uteliv. Som vanligt när jag och flickorna går ut så hamnar jag och Liv tillsammans vid ett bord där vi sitter och pratar hela kvällen, medans Anna och Lina springer runt, dansar, sitter med oss ett tag, och sen gör om alltihop. Trevligt var det hur som.
Jag fick ta bussen hem själv (är ju bara jag och Anna som inte bor i stan numera också, och Anna ville stanna längre än sista bussen) men det gick bra det också.

Idag har jag och Maja varit duktiga döttrar. Vi har klippt gräsmattan och rensat lite annat gräs som växte på fel ställen. Hade tänkt göra så mycket mer idag (sätta upp studsmattan, olja båten, klippa bort mer gräs som växer på fel ställen) men det började regna, så vi fick vackert sitta inne. Men det var trevligt att ha en hel dag med ängeln iaf :)

Familjen kom hem på eftermiddagen och så åt vi middag allihop. Nilas visade under hela kvällen tydligt att jag inte ens fick röra vid honom. Varje gång jag kom nära så gallskrek han. Jobbigt men sant. Vad jag skulle göra...

Kollade på Elins fotoblogg idag... Oj va jag hade velat vara med på eran midsommar också, vi hade ju trevligt i Lule, inte det, men jag hade velat vara på två ställen samtidigt. Alla härliga människor...

Saknar min prins nåt så fruktansvärt!

//Där ute är sommarnatt nu

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var trevligt att ha en dag med dej åsa :)

nilas verkade ju lite grinig, så jag kan tänka mej att han ville vara hos mamma lr mormor?