måndag 7 juli 2008

Sommar på hjärnan

Fy på mig. Sommartider är verkligen inte bloggartider för mig har jag märkt...

Har ju jobbat en vecka nu iaf, och insett att jobba i butik inte är vad jag skulle vilja hålla på med resten av livet... Jag vill nog ha ut lite mer av mitt arbetsliv tror jag. Känns bra att ha det som sommarjobb dock :)
Har spenderat alldeles för mycket pengar i butiken redan. Jag har faktiskt inte bara köpt till mig själv. Lite till Nilas också. Det senaste till mig själv var ett par korta mörkblå shorts, makeupremoverwipes och nagellacksremover.
I torsdags var jag ledig så då bar det av ut till stugan. Varmt som bara den var det, så arbetet lades inomhus där det var någorlunda svalt. Dock hade ju jag uppgiften som barnpassare, och eftersom det är alldeles för mycket saker inomhus så får han så lov att vara utomhus (det är ju det han gillar bäst också) så jag fick springa omkring ute i hettan. Vi lekte en massa med vatten på olka sätt, hälla upp i glas och dricka, plaska i handfatet, bada i poolen och bada i lite i havet. Kallt var det ju i havet, så det blve inget ordentligt dopp. På den stranden vi var på för Nille pilles skull så drog det lite, så hettan var inte så outhärdlig där. Det gjorde ju även att viljan att bada inte var överhängande.
Fick sova en natt med den lille då också. Freddan var tvungen att jobba som eldvakt ute på en annan ö igen eftersom en skogsbrand stratade under dagen, och eftersom Fia börjar tidigt så fick lillen stanna hos oss och dra i mosters hår en natt.

Annars har inte mycket hänt i veckan. På fredagen firade kompisarna Freddans födelsedag en dag för tidigt med grillning. Trevligt värre. Kul att träffa alla igen. Det är ju inte så ofta som man ses. Min fin fina bil fick dock ta emot onödigt många gliringar under kvällen tycker jag. Den rullar ju iaf!
På lördagen efter jobbet bar det iväg till Dellens strand där vi firade Freddans riktiga födelsedag med familjerna. På kvällen for vi till Delsbo för att lyssna på folkmusikkonsert i kyrkan. Tyvärr var den alldelesn för lång. Efter första "aktens" två timmar i en kyrka där luften stod helt stilla och man satt inklämd på en hård kyrkbänk så gav vi upp. Vi räknade ut att det var ca en och en halv timme kvar, och det orkade inte vi. Klockan var redan elva på kvällen och alla var trötta.

På söndagen var det stämma. Vi åkte dit efter Nilas eftermiddagslur och jisses va med folk det var. Kul kul. Kallt var det också. Trots att jag hade dräkt. Visst är men väl glad såna gånger åt att det inte är stekande sol, men lite värme i luften får det gärna vara. Vi var med på visstugan. Tog nåt varv på mrådet, och lyssnade lite på publikmagneterna bland buskspelarna Janne Krantz och Robert Damberg. Kôrven kom dit han också och drog av några låtar. Duktiga människor det där...
Vi skippade picknickandet och for hem och beställde skräpmat istället :)

Så idag var det arbete igen... Och ensam hemma är jag också igen. Mor och far är ute på ön med Freddan och Nilas och Maja är ute och tältar med vänner. Fia var här ikväll för att vi skulle kunna öva lite inför musik på mon gigget vi har. Jag kanske inte har sagt det...men vi ska sjunga på musik på mon :O Johan såg så vädjande ut, att v inte kunde säga nej. Vi hade ju velat ha nån som kompar oss också, men vi vågar inte ringa nån (vi känner ingen sådär jättebra) så jag får kompa det jag kan och så blir det många acapella låtar...
Vi ska även sjunga ute på ön på lördag på hamnmötet. Men då är det bara en låt. Inte en hel timmes underhållning som det är på mon. Hur ska vi hitta så många låtar? Ujuj...

Nu ska jag gå ner och torka mitt hår så jag kan gå och sova.

Imorgon efter jobbet blir det till att göra nåt åt båten. Far min hade tjärat utsidan i morse af, men den behöver fortfarande strykas på med nåt annat på resten av utsidan, sen får nån komma och hjälpa mig vända på den så jag kan fixa insidan också. Hoppas bara att det inte regnar.

Saknar min älskade...

//Sommartider, känner det är nånting på gång

1 kommentar:

Anonym sa...

"Inte hänt så mycket..."?? Vilka krav har du då? Jag tycker det var ganska så mycket "å då gjorde vi det..." och "dagen efter det var det dags för..." och så vidare. är inte det att hända litegranna? Själv tycker jag knappt jag hinner andas mellan varven.. Puh!

Näe du, nu ska jag väl ta och starta upp dagen med att... hmm... gå ned med matdosan till fikarummet?

*kram kram*