lördag 19 juli 2008

Fullmåne

Som sagt...sommartider och blogg... Man har helt enkelt bättre saker för sig.
Veckan har bestått mycket i att öva med syster. Den STORA kvällen närmar sig, och jag börjar bli lite nervös inför kompandet. Sångandet går nog bra.
Min lediga dag den här veckan (torsdag) spenderades med mor och Nilas. Nilas som här hos oss på natten och på torsdagen var det ganska varmt trots molnigheten, så vi åkte till Mon och badade. Eller Nilas badade och jag stod en bit ut i vattnet för att ta emot honom när han kom springandes i full fart. Det var lite svårt att hålla balansen ibland, och för en liten kille blir det fort djupt.
Annars är det mest jobb som har varit den här veckan. Ganska segt på jobbet, men jag har hittat saker att göra, så det har ändå gått bra. Idag var det nästan stressigt mellan kassapassen, provrumspassen och kosmetikavdelningen. Jag behövde dock inte ta emot några otrevligheter idag till skillnad från några andra. Jag tror inte folk inser hur otrevliga dom är när dom pratar som dom gör med oss som försöker vara där för dom. Eller så tycker dom helt enkelt inte att vi är värda mer civiliserat bemötande...

Igår köpte jag världens snyggaste tygskor och en snygg klocka. Klockan var meningen, menså råkade jag hitta skorna och kunde inte låta bli. Jag har ju faktiskt letat efter nya tygskor hela våren, så jag tyckte att det var lika bra att passa på när jag hittade dom snyggaste jag nånsin sett...
Det var även bra för att jag har satt ett mentalt stopp i handlandet för mig själv. Eftersom jag köpte ett par skor som inte riktigt var planerade och som trots lite rea inte var superbilliga, så får jag inte handla så mycket mer. Trots att jag hittar lite fina nya saker som trillar in i butiken. Jag har ju faktiskt ingen inkomst för närvarande, men är ändå tvungen att betala hyran så jag har en lägenhet att komma tillbaka till.

Min JOhan och jag har varit ifrån varandra på tok för länge nu. Hade hoppats på att få träffa honom på bröllopet i Fjollträsk, men jag kunde inte byta till mig ledighet, så han får gå själv :(

Har börjat jobba på en resa ner till Gävle för att träffa Patrik, får se om det går att lösa. Har iaf skickat förslag på dagar till honom nu, så får vi se vad som händer sen. Han hade ju "ett konstigt schema" så jag har ingen aning om vad som passar honom bäst.

Känner att jag måste ta tag i nollningen snart igen. Börjar närma sig nu. Har ett stort irritationsmoment där också. Av nån anledning så har folk struntat i att höra av sig just till mig angående vissa saker, och det känns ju lite jobbigt minst sagt...

Imorrn är det stämma i Bjuråker. Hoppas det blir finvär, annars har jag ingen lust att fara...

//Carried away, by a moonlight shadow

Inga kommentarer: