onsdag 9 juli 2008

Smultron

Okej syster yster. Det har väl hänt en hel del då. Det kändes idag när jag för första gången kunde åka firekt hem, äta i lugn och ro, och inte behöva fara iväg någonstans sen. Nog för att det fanns tillräckligt att göra här hemma...


Har oljat utsidan av båten idag. Den sög åt sig oljan som en svamp, så när Freddan kikade in på på väg ut till ön så hjälptes vi åt att vända på åbäket så jag kan fixa insidan innan helgen.

Jag vattnade även i växthuset (fick sen höra av mor att det nog inte hade behövts) och plockade en näve full med underbara smultron :D När jag har hus och trädgård, då ska jag ha en massa smultronplantor...mums...

Har även tvättat och eldat ikväll också. Har en maskin i som får stå över natten. Tvättmaskinen tar sån tid på sig att jag inte orkar vänta uppe på att den ska bli klar. Hann hänga en tvätt iaf. Annars har jag bara kopplat av framför tv:n. Tittat på nån skräpfilm och so you think you can dance. Jag får alltid sån lust att stretcha när jag ser på det, så lite uppmjukning fick jag till.

Imorgon ska jag storhandla i butiken. Har ju en massa som jag har tänkt på sen tidigare att jag ska köpa, och nu ska jag göra slag i saken. Lika bra det. Dock har jag inte hittat ngra roliga kläder. Ont om sånt i hela stan nu tycker jag. Enda ljuspunkten var dom röda jeans jag hittade på rean i en annan butik. 99 kr är ett bra pris för ett par byxor.

//Fin är du uti alla manér

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, tänkte väl ja' å....

Hmm, undrar om du vill hänga på till Säcken idag/ikväll? Får se om jag hinner ringa dig innan du åker på jobbet, just nu törs jag inte plinga för du sover väl ännu! fast du kanske vill ha en till kväll med stilla middag och lugn och ro förstås..?

*kram*