torsdag 10 juli 2008

Kan ha tappat nåt längs Forsavägen

Igår var ingen bra dag. Kom hem med sprängande huvudvärk och illamående pga av den. Gick direkt och la mig i soffan. Ängeln erbjöd sig att fixa middag, men jag ville inte ha nåt just då. Låg och slötittade på tv ända tills det blev strömavbrott...
Insåg då att det var lika bra att sova en stund för att få bort huvudvärken. Ängeln fick väcka mig efter en stund så jag inte sov bort hela kvällen. Ingen ström när jag vaknade heller, så jag var lite fundersam på hur jag skulle få nån middag. Orkade inte fara till syster. Som tur var kom strömmen tillbaka efter ett tag. Så jag fick i mig middag om än ganska sent.
Sen blev det tjejkväll framför tv:n. Hade så många planer för gårdagen... Skulle olja insidan av båten, träna balance...you name it. Inget blev det.

Idag bar det raka vägen till Delsbo direkt efter jobbet. Vi skulle iväg för att se Baskery (tjejerna från Slaptones). Sååå grymt duktiga dom är. Dom sjunger ju så hjärtat stannar. Också härligt att verkligen kunna digga med och uppskatta alla låtar fast man aldrig har hört dom förr. Man blir dock lite nedslagen när man inser att man inte är lika duktiga som dom.
Fia och Freddan hade iaf med sig pengar så vi fick med oss en varsin skiva hem som man kan poppa i bilen. Hade tänkt göra det på vägen hem, men på P3 var det en livekonsert med Danko Jones, så jag lyssnade på den först tills den tog slut, sen lyssnade jag på nyskivan på sluttampen.
Vet inte om jag fick med mig hela bilen hem... Ok, jag körde kanske liiite för fort, och vägen mellan Sörforsa och Igge är varken rak eller slät, så jag var allvarligt orolig där ett par gånger för att jag skulle höra ett brak näår nån del av min lilla skrothög till bil inte orkade hålla sig kavr längre. Men den rullade hela vägen hem iaf, så jag hoppas att allt är kvar

Imorgon är det färd ut på ön som gäller och få träffa lillgossen. Jag har inte träffat honom på hela veckan. Känns konstigt nu när man är van att se honom var och varannan dag.
På lördag blir det vinkväll med brudarna. Trevligt värre :)

//Why don't ya?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt att läsa om din sommar, så nu ska du kunna läsa om min också om du vill!

Anonym sa...

Fast ändå hann du inte ikapp oss? Vi var lite oroliga när vi aldrig fick se dig i backspegeln...