lördag 30 augusti 2008

Nu e de slut

Yepp, it's over.
Sista veckan av nolle-p har varit riktigt bra. Trots en liten förkylning så gick det galant. Jag var hemma några kvällar (gick hem tidigt från hockeyn och struntade helt i studentfesten) men annars var jag med.
Hann även med att plocka ca åtta liter lingon och koka sylt på sex av dom. Dom andra litrarna ska jag frysa in så fort jag orkar rensa dom, för nu är det slut på syltburkar. Nästa önskan är att jag ska komma ut och plocka svamp, vill så gärna ha trattisar, men var hittar jag det? Jag lyxade till det i veckan och köpte gula kantareller, så idag ska jag göra svamp och lök mackor innan jag ska iväg.

Igår var hela balunsen på stan vilket var väldigt roligt att vara med på när man är öph och slipper springa omkring med nollorna, utan kan stå och titta på i lugn och ro.
Efter en mycket stressig eftermiddag med soundcheck så hjälpte jag Totte att städa lägenheten i utbyte mot mat. Efter att vi båda hade slängt i oss mat så skyndade jag mig hem för att duscha och byta om. När jag väl kom tillbaka till Totte var festen i full gång.
På kåren var det mycket folk och alla var glada. spelningen gick riktigt bra, fast man inte hörde nåt av det man sjöng, men det var ingen överraskning. Stämningen var på topp och det kändes underbart att stå där. Ännu mer underbart blev det när mina nollor gav oss musikphösare 1000 kvadratmeter regnskog i Equador. Känner dom mig eller? Love em!

Efter några timmar med bara nolle-p folk var det eftersläpp för alla andra studenter, och då dök ju ännu fler härliga människor upp, Elins exljudnollor, Marre, Björn, för att nämna några. Jag dansade mer än jag gjort på länge. Mest för att det var så roligt att dansa med alla nollor man haft. Mot slutet var jag så grymt trött i fötterna, så jag tog Björn under armen och vandrade hem.

Idag ska vi rigga ner på kåren. Tyvärr blir jag tvungen att fara ifrån tidigt eftersom jag ska till Lule, men jag hoppas att jag hinner göra en del innan jag far, jag får så dåligt samvete annars.

Är det svartsjuka eller nåt annat som driver folk till allt detta skitsnack?

//Pink it´s the color of passion

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm
Skitsnack om vem?

Anonym sa...

Enda skitsnacket som kan komma från min sida är när jag frågar Nille vad han har i blöjan! Hihi...

Jag meddelade Bibi igår att vi ställer upp. Hon bad mig återkomma när (gulp!) vi bestämt låtar. Tror du dagen innan konserten räcker?? Hehe...

*kram*