tisdag 19 augusti 2008

Aningens bättre

Bytte bort linux mot den stora jätten, och hej och hå vad all var mycket enklare. Sorry linux, bra idé, men jag orkar helt enkelt inte. Dock har jag inte fått bankID att fungera ändå, java vill inte sparka igång. Har dock inte haft mycket tid påmig att sitta och pillra idag. Hade barutbildning på förmiddagen, sen ner på stan för att äta med Elin och köpa lite cape-saker. Hann hem efteråt för att äta och städa. Hade fått ännu mer att städa upp sen jag gick hemifrån eftersom min kära bovärd hade vari här och lagat kylskåpet (snällt) och i samma veva krossat en glasburk och bara sopat ihop det värsta. Jag var tvungen att ta fram dammsugar på en gång eftersom hela köket var fullt av glassplitter. Och inte ens en lapp där dom förklarade vad som hänt och bad om ursäkt. Gör man inte det om man är inne i en lägenhet och har sönder nåt? Morr och fräs och mycket värre saker.
Boxen har börjat fungera igen också :D så allt som inte fungerade förr fungerar på sätt och vis nu (dock inte bankID än)
Sydde på capen igår, men jag blev inte nöjd, så jag tog bort det idag och gjorde om. Mycket mer nöjd nu. Väldigt nöjd faktiskt. Elin och Ellen var här och pysslade, och allt kändes väldigt nolle-p. Ser fram emot det mer nu än tidigare.
Vi övade inmarschen ikväll också, och som alltid var det alldeles för många kockar på en och samma soppa, men det blev nog bra tillslut, även fast alla var trötta och lite less när det var klart.

Imorgon är det tidig morgon som gäller, så det är bäst att jag tar och sover nu.

//I miss my baby

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du ska klaga till hyresvärden - inte för att få ersättning för den trasiga burken, men för beteendet. Så gör man INTE! Han borde få lite smisk på fingrarna av sin chef, basta!

Vad blir det för fint på capen i år då? har den samma färg som ifjol?

Kram kram