söndag 10 augusti 2008

Slutkörd

Känns lite så just nu ikväll.
Har varit på samlarmässan idag på förmiddagen. Trevligt, men det jag ville ha var för dyrt. Kom endast hem med en smyckesväska. Bra att ha mina smycken i när jag far och flänger mellan Lule, Pite och här. En 15 kronor stor utgift...
Jag och Fredrik åkte hem tidigare än mor och syster. Vi hade redan sett det vi ville se, och var nöjda med det. Jag skjussade hem Freddan som ville gå och sova en sväng och själv åkte jag hem där lilla yrvädret strax vaknade upp efter sin middagslur, och sen har det inte varit en lugn stund kan jag lova. Vi åkte hem till syster sen när dom väl kom hem från stan. Nån timme senare dök Gurra G med lillebror och mamma upp för att se till att vi inte fick för tråkigt... Jag kan ju säga som så att jag är glad att jag inte har tre barn i åldrarna ½ till 2½ år. Ojoj vilken pers det kan vara. Och ändå var vi en vuxen per barn.
Liiite skönt var det att kunna säga "hejdå, nu sticker jag hem till lugn och ro" även fast lilla Abbe var riktigt mjuk och go att bära runt på...
Och nu sitter jag här hemma, inte på humör för att titta på tv, är lite för trött för att läsa bok, och egentligen inte på humör för att sitta här vid datorn heller...

Annars i veckan då? Jo, jag jobbade ju sista dagen igår. Fick med mig en goodybag hem. I ordets rätta bemärkelse faktiskt, för det var en rosa väska fylld med olika roliga och praktiska sminksaker. What a girl wants liksom :)
Har inte riktigt bestämt mig för om jag är helt förtjust i väskan än, men jag hade den idag och det kändes helt ok. Beror nog lite på vad man har på sig.

Tillbringade veckans lediga dag på ön. Inte så bra väder tyvärr, men men. Sprang efter Nilas större delen av dagen, och när jag fick en lugn stund knåpade jag på en liten sak till Elin som jag hoppas hon kommer gilla... Bruden som är i Amerikatt för tillfället. Ujuj, hoppas hon har det bra i det stora landet.

Imorgonkväll är det hopp och lek med brudarna som gäller. Kärngänget kommer desutom att få tillskott av Elin och Annas & Linas respektive. Blir kul att få träffa dom, synd bara att min älskling är så otroligt långt bort...

Lite tidigt att gå och lägga sig nu kanske. Jobbigt att vakna för tidigt imorgon om det inte mot all förmodan skulle vara strålande sol ute...

//Miss you like crazy

Inga kommentarer: