onsdag 1 september 2010

Lukta gott på fjället.

På den där fjällstoppsdejten jag skrev om i förra inlägget så vill man ju som sagt kanske lukta gott. Men man behöver ju lite mer än bara vatten för att lukta gott. Då är en schampokaka perfekt. Jag har använt schampokaka till mitt hår ganska länge nu och jag tycker det är den bästa formen av schampo. Den är liten och kompakt och köper man en sån där burk som är gjord för dem så är den bra skyddad i packningen. Den kommer definitivt inte läcka ut och kladda ner din packning.
En schampokaka räcker länge. Enligt Lush (som säljer dem) så ska en kaka motsvara tre schampoflaskor. Miljövänligt och väldigt bra om man är ute på en jorden-runt-resa.
Blöt håret rikligt innan du schamponerar och förvara inte kakan där den blir blöt hela tiden, då håller den väldigt länge och du kan använda den hemma och på resan.

En sådan här har jag just nu: Karma Komba 89:-

/Tösen

Inga kommentarer: