tisdag 7 september 2010

Hälften var

Idag varvar jag plugg med tv-spel. Läser Pride and Prejudice av Jane Austen ena timmen och den andra dödar jag dummingar på tv:n. En bra blandning tycker jag.
Pride and Prejudice är förresten tusen gånger lättare att ta sig igenom än Macbeth. Jag har dock fortfarande inte fått mina beställda böcker (kommer de inte snart så är det nog lika bra att returnera allihop, har väl ingen användning för dem längre då) så jag har återigen fått förlita mig på nätet. Men det gör inte så mycket eftersom det är gamla klassiker som faktiskt finns lagligt på nätet. Det enda som är negativt är ju att man hellre läser en bok på riktigt än läser den från en skärm...

Har även kommit på ett uppsatsämne (yey!), så någon timme ska jag nog ägna åt att leta fakta kring det. Uppsatsen kommer att handla om hur eleverna skulle vilja att engelskundervisningen såg ut och hur de anser att man bäst lär sig engelska.

Praktik i gymnasiebyn! Jippie! Kommer kunna åka bräda hem på lunchen. Perfekt!


I brist på andra bilder från dagen kommer här en typisk bloggbild;
en dagens outfit!


//Far away from the cool night air

1 kommentar:

Garderobsgrubbel&Byråbekymmer sa...

åh så fin du är =)
kul att du uppskattade vad jag skrev! kram!