onsdag 8 september 2010

Besegrad

Idag gav jag mig ut på ännu en lingonexpedition. Denna gång förlitade jag mig på ett tips jag fått av Professorn och cyklade iväg till Porsöberget. Tyvärr kom jag även denna gång hem tomhänt. Om det finns lingon på Porsöberget så gömde de sig väldigt väl. Efter en och en halv timmes vandrande i skogen gav jag upp. Jag tror Professorn har plockat alla lingon redan.


Mina skor lyste röda i alla fall.

Jag var glad i hågen till en början...

...men efter ett tag sviktade humöret.

Titta vad jag hittade! Dock inte mycket att göra sylt av,
så de fick fortsätta lysa upp skogen.

Men precis när jag kom hem fick jag ett MMS av far:

Det gjorde mig glad igen. Nu ska jag bara klura på hur dessa lingon ska ta sig hela vägen från Njutånger till Lule. Men det löser sig nog. Tack pappa!

//Allt som är rött, rött tycker jag är vackert

2 kommentarer:

Peter Parnes sa...

Men men men, jag satt ju just och fikade och tittade på lingonen. 4 meter från huset. Visst, inte mycket kvar men visst finns det.

Jag tror vi helt enkelt har olika definition av hur mycket som hänga på buskarna!

Åsa sa...

Men ååå, hur kommer det sig att jag missade alla lingon så? Jag lovar, jag såg max 10 lingon på min promenad. Det måste vara så att lingonen flyr så fort jag är i närheten.