fredag 10 september 2010

Valet

Jag har funderat på om jag skulle skriva mina tankar om valet (jag har ju en del), men jag vet inte om jag skulle lyckas få ihop det på ett bra sätt. Jag har läst andras tankar kring valet och sett att det ändå finns en hel del folk som tänker på ett vettigt sätt kring det hela.

Så jag nöjer mig med att säga att jag avskyr generaliseringar. Alla kvinnor tänker inte på samma sätt, inte alla män heller. Alla arbetslösa är inte nöjda med sin situation och alla tycker inte om att leva på bidrag. Alla vill inte starta eget företag (alla kan inte starta eget företag) och alla invandrare är inte brottslingar.

Sen är jag även av den uppfattningen att "var och en får ta ansvar för sig själv" funkar bra när man är frisk och kry och har en massa möjligheter. Men de som inte har det så bra då? Vi måste ta hand om varandra. Hjälpas åt att skapa ett bra samhälle.

Andra som skrivit (eller sjungit) vettiga saker kring detta val hittar ni här, här och här.

Så vad säger ni? Maktskifte 2010? Jag har väntat fyra år på ett maktskifte så jag tar gärna emot er hjälp.

//But we're not sorry

Inga kommentarer: