onsdag 8 september 2010

Storebror ser mig!

Nog för att min "storebror" har varit yrkesmilitär, men jag trodde inte att han hängde med dem längre. Men jag har ingen annan förklaring till att de skickar detta till mig:

Det måste ju vara så att de vet att jag vill ha ett jobb och att jag alltid har haft en dröm om att bli sjöman och hur har de fått reda på det om inte genom "storebror"?

Utskicket bestod i alla fall av ett vikpussel, när man vikt ihop det korrekt fanns en kod och en webbadress. Man skulle gå in på hemsidan, knappa in koden och sen var det pang boom ett nytt test.
Så här såg pusslet ut helt utvikt.
Jag visar ingen efterbild, för då ser ni ju koden! Den är topphemlig.

Tyvärr var inte de följande testen speciellt roliga. Mest på grund av de tekniska problem som uppstod. Man hade fem sekunder på sig att placera sig korrekt framför kameran, hallå! Okej, man ska kunna lösa uppgifter snabbt i det militära, men jag hann ju för fasen knappt sätta ner fötterna på golvet, än mindre komma på var jag skulle ställa Lilla Hjärtat för att placeringen skulle bli bra. Sen laggade hela testet ganska rejält. Det gick ut på att man skulle använda armar och händer för att aktivera saker men pricksäkerheten var inte den bästa. Jag fick låååångt under medel på testet vilket inte är förvånande. Jag blev mest förbannat på att saker aktiverades utan att jag ens rörde på mig och att saker inte aktiverades när jag faktiskt hade handen på rätt ställe.

Kul idé av försvarsmakten, men tyvärr funkade det inte speciellt bra. Betyder det här att jag har sumpat mina chanser inom det militära nu?

//It's all over for the unknown soldier

Inga kommentarer: