lördag 11 september 2010

Dagens utflykt

Min kära sambo ville att jag skulle följa med till Ormberget där han skulle springa i Granlunken (han sprang 7 km och fick en fin medalj på köpet). Så jag packade ner skolböcker och filt i cykelkorgen och hängde med.

Sen spenderade jag några timmar tillsammans med Miss Elisabeth Bennet och de andra uppe på Ormbergets topp. Det var helt okej så länge solen lyste, men när den gick i moln blev det lite väl kallt. Som tur var hade Johan vid det laget sprungit klart och var redo för hemfärd.
Allt som allt en okej pluggdag. Den hade varit bättre om jag hunnit läsa ut boken och om solen hade varit framme hela tiden.

Min utsikt:

På vägen hem gick vi förbi Miljöpartiets valstuga och frågade om de hade ett sadelskydd över.
Tyvärr var de slut, men snälla Annika Eriksson som satt där erbjöd sitt eget,
så nu är min sadel skyddad och fin!

//I want to ride my bike

Inga kommentarer: