fredag 3 september 2010

So foul and fair a day I have not seen

Idag läser jag Shakespere, närmare bestämt Macbeth.
Tyvärr har jag inte hunnit få boken än, men jag hittade en version på nätet som jag hoppas är korrekt. Den är då sannerligen jobbig att läsa. Jag är inte mycket för det där med att läsa på vers.
Jag blir helt snurrig och får läsa om passager flera gånger för att hänga med. Att skriva en läslogg känns omöjligt. Förhoppningsvis tar den inte så lång tid att läsa så jag hinner läsa den två gånger. Då kanske något fastnar.

Samtidigt som jag läser så lyssnar jag på Bach. Känner mig riktigt kulturell här i min lilla hörna. Plus att jag känner mig duktig som gör det i så god tid. Ska ju inte ha läst klart boken förrän på tisdag. Men helgen ska ju spenderas med sambon och vänner, så den går bort. På måndag kommer jag förhoppningsvis kunna läsa igenom den igen.

Man kan ju inte anklaga karln för att vara snygg.

//Talk about true romance

Inga kommentarer: