torsdag 23 september 2010

Den går hit, den går dit

Ena sekunden är jag på gymnasiet och läser tillsammans med eleverna. I nästa är jag ute på Storheden för arbetsintervju. Väl tillbaka inne i stan blir det fika-prat-plugg-prat med två klasskompisar. Vi skulle träffas för att göra ett grupparbete, men det blev mest annat. Vi var ju tvungna att gå igenom hur vi har det på praktiken, sen kom vi fram till att vi skulle starta vårt eget parti och då var vi ju tvungna att gå igenom partiprogrammet. Vi kommer att ha det bästa partiet ever. När vi vunnit egen majoritet så kommer jag bli utbildningsminister, miljöminister, kulturminister och nån mer slags minister som jag inte kommer ihåg. Vi kommer att vara bäst!

Intervjun gick bra. Ska provjobba/inskolas om två veckor. Verkar som att jag fick det... Är ganska nervös inför hela det där säljandet. Tidigare har jag mest jobbat med säljande om någon frågar efter hjälp. Nu måste jag bli mer på. Men allt går väl att lära sig?

//Den går runt en liten bit

2 kommentarer:

Paulina sa...

Vaddå? Vad ska du sälja? vaaaa??? By the way så röstar jag på er!

Åsa sa...

Härligt! Du gör helt rätt eftersom vi är det bästa partiet :)
Jag kommer jobba på Intersport, så det blir till att kränga sportkläder och sånt.