söndag 26 september 2010

Helgbestyr

Igår spelades det poker hemma hos en av Johans vänner. Eftersom jag inte är mycket för det där med poker så var jag dealer istället. Passade mig bra. Vi spelade även lite Beatles Rockband. Johan har ju aldrig varit speciellt intresserad av det spelet, men efter att ha sett hur fint det är och hur kul det kan bli om man sjunger stämmor tror jag nog han är lite sugen.

Idag drog jag ihop en liten fika med några ur Lule-gänget. Trevligt att träffa barnen igen. Fick även barnvaktsuppdrag i veckan. Jo man tackar!

Jag har även bestämt mig för att ta min frisör på orden. Hon sa att hon skulle klippa en ny frisyr gratis om jag inte var nöjd. Jag har nu sett lite bilder på min frisyr från gårdagen och insett att jag inte är nöjd, så jag ska ringa imorgon och boka tid.

Annars kan man ibland vara glad över att man inte bor på andra ställen där man dras in i konflikter och drama. Man slipper de direkta kontakterna och man drabbas inte lika hårt. Lättare att inte ta åt sig när man sitter långt uppe i norr. Men vänners bekymmer når ens hjärta även på en sådan avlägsen plats som Lule.

//I look at you and my blood boils hot

Inga kommentarer: