onsdag 5 maj 2010

Ölprovning och komplimanger

Har precis kommit hem till Lania efter ölprovning på Kåren. Den du! Det trodde ni inte lilla Åsa skulle göra ikväll. Inte jag heller... Lania bjöd med mig eftersom nästan alla hennes kaptener är sjuka. Ibland är det synd at man inte tycker om öl.
Jag hittade dock en öl jag tyckte om. Lindeman Apple tror jag den hette. Ska kolla om den finns på systemet som beställningsöl. Den smakade som äppelmust. Gott gott.
Det var väldigt trevligt med spontan ölprovning i alla fall. Även om jag inte provade allt.

Annars fick jag världens skönaste komplimang idag. Jag tycker ju om komplimanger i alla former... När jag var på väg till Kvantum på en håltimme går jag förbi ett gäng ungdomar. Sneglar lite på dem på håll, men tittar inte så noga. Några tjejjer och några killar var det iaf. När jag går förbi säger en av grabbarna halvhögt "Jävlar vilken brud!". It made my day! Visst, det var ingen vidare hunk (tror jag) som uttalade sig och visst det kanske inte var så smidigt att uttrycka sig så, men glad är jag ändå. Gick runt med ett leende på läpparna.

Nu ska vi äta efterrrätt. Det är glass med chokladkross, chokladsås med dubbelnougat och geléhallon. Gott!

//I feel pretty

Inga kommentarer: