tisdag 4 maj 2010

Hur kunde det bli så?

Usch, jag var tvungen att visa den tjatiga musikläraren på jobbet idag.
Hon som ryter ifrån ett tiotal gånger på en lektion.
Jag hatar det. Lektionerna blir ju inte direkt roligare av det.

Och nästa vecka måste jag ta upp det med eleverna. Det började med lektioner där de var så trevliga och snälla, nu är jag rädd att de börjar utnyttja det faktum att jag är snäll och trevlig tillbaka. Det faktum att jag inte bryr mig speciellt mycket om de har keps på sig inomhus och det faktum att jag inte samlar in mobilerna innan lektionen. Jag antar att de är tillräckligt gamla för att kunna hålla sig till reglerna om att de inte ska använda mobilen under lektionerna och jag antar att de klarar av att lyssna på vad jag säger trots att de har en keps på huvudet. Tydligen trodde jag fel.

//On the barricade

7 kommentarer:

Maja sa...

Det är ju så att de flesta inte verkar växa upp förrän de kommit flera år bort från skolan. Det gör det ju inte roligare för dig. Hang in there, jag vet att du om någon klarar det

Åsa sa...

Skönt att DU är den som peppar MIG ;)

Maja sa...

haha, ja, det känns faktiskt väldigt bra ;)

syster fia sa...

Pepp pepp pepp. Hoppas det hjälper!

Ungefär som du känner dig nu, känner sig Snälla Mamman när Arga Mamman varit på besök.

Åsa sa...

Jo jag kan föreställa mig det Fia.

Maja: Du borde nog lyssna lite på dina egna ord ibland också :)

jlindbergh sa...

Men det är ju helt rätt. Man ska va snäll och ge dom en chans att försöka vara vuxna innan man behandlar dom som barn. Å fixar dom inte det får man ta bort lite friheter å va lite hårdare.

Maja sa...

jao... men jag är så mycket bättre på att säga åt andra vad de ska göra än att följa råden själv...