torsdag 20 maj 2010

Jobbsökande

Som jag nämnt tidigare är jag rätt så less på att plugga. Jag är redo att ge mig ut i yrkeslivet. Jag hoppas ju på det där lärarjobbet, men man kan inte lägga alla ägg i samma pannkakssmet så därför har jag nu sökt ett annat jobb som låg ute på arbetsförmedlingens sida. Jag är inte så säker på att jag är riktigt kvalificerad, men jag är beredd att försöka och jag tror att jag snabbt skulle lära mig hur det ska gå till, så varför inte? Det jobbigaste var ju att ansökan tog mer än en timme att fylla i. När jag trodde jag var klar skulle man göra någon virtuell "dag på jobbet" där man skulle svara på hur man skulle agera i vissa givna situationer. När jag trodde jag var klar med det lade routern av en stund, vilket gjorde att jag var tvungen att göra om det hela. Suck. Nu är jobbet sökt och jag inser återigen att det där med att söka jobb är ett heltidsgöra.

Jag är sugen på att sy en ny kjol och jag hade tänkt ge mig ut på stan för att köpa tyg idag, men nu tog ju det där jobbsökandet så himla lång tid, så vi får se. Johan kommer snart hem och om inte han är alltför hungrig så kanske jag ger mig ut på stan en sväng.

//Not my lover

Inga kommentarer: