måndag 17 maj 2010

Jobbiga känslor

Ibland borde man hålla sig borta från vänners bloggar, facebook och andra ställen där man kan få reda på vad ens vänner ska göra. Just idag blev jag påmind om något som fortfarande känns tråkigt och tungt. Hade situationen varit en annan skulle jag njutit av värmen tillsammans med goda vänner ikväll, men nu är saker som de är.
Jag kände att jag inte hade lust att sitta och låtsas vara glad för andra skull, när jag egentligen är avundsjuk och besviken på att det inte blev som jag hade hoppats. Känns jobbigt att ha varit en av dem som kämpade och slet för att denna kväll skulle bli av i fjol och nu känner jag att jag inte hör hemma där alls.
Får ständigt andra påminnelser om det jobbiga, folk som frågar, folk som antar, men hur ska de veta att det är ett jobbigt ämne för mig? För de flesta andra är det ett väldigt roligt ämne och så var det för mig också i tre år. Hoppas att jag senare kan se tillbaka på de åren och förtränga detta.

//

Inga kommentarer: