lördag 15 maj 2010

Godispromenad

När Johan med familj kom tillbaka från 98-årsfikat (Johans farmor fyller 98 i år) så tog jag med honom på en promenad in till byn för att köpa lite godis. Man behöver det för att känna sig motiverad att skriva uppsatser istället för att bara slappa i solen.

När de kom tillbaka hade tightsen åkt av. Otroligt skönt i solen.


Tog chansen att få lite fina bilder vid vattnet.


Man får hålla i sig så man inte hamnar i vattnet.


Nu skulle ingen bli gladare än jag om ca 100 engelska ord om barnaga skulle kunna flyga in i mitt huvud så jag kan skriva in dem i uppsatsen och vara klar. Eller, den behöver en del finputsning, men eftersom jag vet att sötaste Lania kommer vara klar med sin D-uppsats efter imorgon och ha en hel vecka då hon kommer ha väldigt tråkigt så tänkte jag höra med henne om hon ville läsa och ge förslag.

Sen är det här det enda jag har kvar att göra:
- Muntligt föredrag om progg i Sverige (måste översätta mina stödord och fixa klart powerpointen)
- Lektionsplanering som ska lämnas in skriftligt
- Plugga till tenta i översättning
- Plugga till tenta i lingvistik

Sen har jag ju förstås en del lektioner med mina egna elever, lektioner i engelska och praktiklektioner kvar också. Sen är det sommarlov.

//Hard work work

4 kommentarer:

Lania sa...

Haha. Snarare en hel vecka då hon tänkte var full :) Klart jag kan läsa sötaste du.

Åsa sa...

Vilken tur att jag har dig.

syster fia sa...

All work and no play makes Jack a dull boy...

Åsa sa...

Very dull