lördag 29 maj 2010

Bartömning

Det blev ännu en bartömning att minnas. Sista bartömningen i Pite...
Fick träffa några av pojkarna för första gången på flera månader. Jag har saknat dem. Imorgon anländer de sista två, då är gänget fulltaligt, förutom underbaraste Joel då.

Väl på Kåren diggade jag loss framför kvällens band, The Experience. Massa fina människor stod på scen. Annika agerade mästerfotograf och jag agerade...ja, jag hoppas att jag agerade lite moraliskt stöd till de fina människorna på scenen om inte annat. Jag skrattade gott åt Fia när hon försökte kommunicera med David på scenen. Efter bandet spelat rockade jag loss på dansgolvet till tonerna av Lanias beat.
Men en bartömning slutar sällan när Kåren stänger. Vi hamnade uppe på taket av ett av husen här på Ankars. Där fick jag ösa ur mig lite av den besvikelse jag känner kring hur det har blivit. Hur ledsen jag är över vad som händer och över vad folk säger. Efter en stund blev jag övertalad av söta Lania och fina Annika att fokusera på det som är fint och bra istället.
När vi torkat mina tårar bjöd vi upp alla inom synhåll till Allsång på Taket. Fia improviserade lite ackord på ukulelen och Alex försökte hojta vilka ackord det skulle vara.
Efter några timmar där uppe tog Linus med Lania, David och mig ut i skogen. Han hade hittat ett ställe som han ville fota och visa Lania. Det var jättevackert där inne i den tysta skogen. Underbart mysigt. Vi kom tillbaka till Lanias lägenhet vid sex imorse och har väl sovit i fem timmar eller nåt.
Allt som allt en härlig bartömning. Bilder kommer senare.

Nu längtar jag till imorgon. Det ska bli så kul att bjuda in hela gänget till en fabulös examensfest. Men först är det Eurovision. Jag hejjar på Tyskland jag.

//Calling Mr Vain

1 kommentar:

eddy sa...

ohla åsa.
tack för stödet i fredags. du var världens bästa publik. vi ses i korridoren i veckan,
kvidevitt!!