torsdag 29 maj 2008

Järnspikar va svårt det ska va

Har suttit större delen av dagen med matten idag. Det började bra med matte och frukost i solen på Johans balkong. Varmt och mysigt, och det gick bra och räkna. Mest för att jag räknade i den blå boken så klart.
Vid lunch hade jag några tal som jag fastnat på, så jag välkomnade chansen att få komma ut ur lägenheten (solen skiner inte så länge på Johans balkong) och göra nåt annat när Johan och hans kamrater skulle gå på lunch. Jag hade tänkt att ta en fika, men det fanns inte plats vid nån uteservering där dom hade fika, så vi gick till restaurangen vid södra hamn istället. Jag tog fram mina böcker istället för att fika när jag ändå hade massa högutbildade pojkar runt mig som hjälp.
Det var så skönt och sitta så nära havet i solen. Längtar så otroligt mycket efter att få åka båt...
Efter "lunchen" så var jag tvungen att åka hem för att gå på en gemensam sånglektion. Jag blev mer och mer nervös ju längre tiden gick (självklart blev jag sist ut) och jag sjöng inte mitt bästa kan jag nog lugnt säga. Men jag fick en skiva av Erik efteråt :) Ska ta och lyssna på den sen när dammet har lagt sig.
Väl hemma satte jag mig med matten, och det har jag hållit på med sen dess, med några ynka pauser för matlagning och kolakokning.

Skönt att värmen har kommit iaf. Hoppas på riktigt varmt väder nästa vecka, för då är jag ju så ledig man kan bli :D Har stora planer på att ligga i solen hela dagarna och läsa skönlitteratur...

//Give me your love

1 kommentar:

Anonym sa...

Imorgon ska vi ta och åka lite båt. ;-) Fast jag och lilleman blir bara ute till sjöss under morgondagen, på söndag ska i vara hemma. Jag har saknat att bara vara hemma och göra "vanliga" saker tillsammans, så planen är att söndagen ska spenderas i sandlådan och eventuellt borta i lekparken. har vi tur får vi sällskap av Sofie och Alicia och/eller Kerstin och pojkarna.
Daniel Hermansson ska kompa mig på Abbes dop!! Gulp. Måste K & T välja just "Mitt lilla barn"?? Kunde de inte ta någon ganska så mycket mer enkelsjungen låt? Nu börjar jag bli nervös...

Längtar efter dig!!!