måndag 19 maj 2008

Panik och kaos

Det var hur första Smask-dagen började. Pga problem med biljettbokningen så har vi alldeles för många biljetter kvar. Nu måste vi snabbt fylla alla stolar för att detta ska bli till den underbara show som vi vet att det kan bli, och för att kårhuset ska kunna finnas kvar nästa år... Så dagen började med att jag sitter i foajén (dåligt ställe att sitta på jag vet) för att plugga matte, och ser alla i kommittén springa runt med bekymrade ansiktsuttryck och korta hälsningsfraser. Det var inte så lätt att koncentrera sig där, så jag och Stina satte oss i biblioteket med matten istället. Då gick det bättre. Efter några timmar var det dags att skynda sig hem för lite lunch innan sista sånglektionen för den här terminen och sen krismöte med Smask. Dock fick vi lite lugnande besked ang ekonomin på mötet, så det kändes ju lite bättre, men absolut inte lugnt på något sätt.
Efter mötet drog jag och Elin ner till Norrmalmia för att se vad vi kunde hjälpa till med. Det var inte mycket, så vi satt en timme och tittade på innan ljudkillarna skulle åka och äta, och då hängde vi på dom. Vi tog en lite längre middag än planerat, mest eftersom vi råkade få följa med till Öjebyn för att hämta lite saker också. Väl tillbaka hittade jag lite som jag kunde hjälpa till med innan Elin kom och drog med mig ner på ica för att handla godis och kaffe. Jag hittade dessutom en ny tidning som jag var tvungen att köpa. Eco Queen hette den. Det är tjejtidning som vilken annan bara det att den handlar om ekologiska saker. Ekologiskt mode (endast från butiker i fjollträsk, men ändå) ekologiskt smink, och annat sånt som vi flickor intresserar oss för :) Jag tror jag gillar den. Har inte hunnit läsa alltför mycket i den men den verkar bra, förutom det där med lättåtkomligheten av kläderna...
Nu är jag precis hemkommen, och ska ta och lägga mig, för jag måste vara där nere innan klockan nio imorgon eftersom jag har nyckeln.

//Smile IS better

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Hoppas att det fixar sig och blir fler biljetter sålda.Hur mycket nu?
Vi har problem med hemdatorn så ingen kontakt sker där för tillfället. puss och kram Mamma