lördag 3 maj 2008

Sköna maj välkommen

Har haft några riktigt sköna dagar i Lule. I torsdags var ju både jag och Johan lediga, så vi tog det lugnt. Spelade lite GuitarHero, och så gick vi till södrahamn och satte oss i solen för att räkna matte. Johan försökte hjälpa mig, men som vanligt när jag inte förstår så blir jag på jättedåligt humör och låter det gå ut över honom. Stackarn... Förlåt!
Vi träffade en lumparpolare till Johan och gick och löpte glass. Hon följde med oss till lägenheten sen där hon och Johan ägnade sig åt lite catching-up.
På kvällen var det filmtajm. I Am Legend. Lite väl spännande för mig... Fast bra var den.

På fredagen jobbade Johan så jag fördrev tiden med att spela gitarr och läsa om proggen. På eftermiddagen kom Elin, och då spenderade vi några timmar på stan. Jag provade tröjan på d-store. Den var fortfarande snygg, men fortfarande lika dyr också tyvärr. Jag och Elin började fundera ifall vi ska sy nåt till röda-festen.
På kvällen grillade vi, spelade gitarr, dansade på dansmatta och kollade på Bourne Identity. Jag hade redan sett den innan, men varken Elin eller Johan hade sett den.

Idag gick vi en snabb sväng på stan för att lämna tillbaka lite saker, och sen for vi tillbaka till Pite. Väl i Pite gick Elin upp till Ankars, men jag och Johan stannade på stan för att njuta av solen (vi köpte mackor och gick ner till hamnen och la oss i solen) och kika lite smått i affärer.
Till slut hade vi fördrivit så mycket tid att vi var tvugna att skynda oss lite för att hinna till flöjtkonserten på skolan. Den var ganska bra. Jag tycker ju dock att det saknas nåt när det inte är någon sång alls. Det funkar utan ett tag, men jag lessnar fort.
På kvällen gick vi tillbaka till skolan för att kolla på en till konsert, dock var denna mycket konstigare. Det var ett större gäng som hade komponerat egen drum&bass musik. Konstnärligt...enformigt, och inte alls min stil. Vi stannade en stund, men till slut orkade vi inte stanna längre, så vi gik och handlade istället.
Nu tittar vi på Terminator, det var ett tag sen man såg ettan, så det känns lite nostalgiskt.

Imorgon skulle det bli sämre väder :(

//Let's talk in present tenses

Inga kommentarer: