onsdag 21 maj 2008

Mindre kaos, mer jobb

Idag har det varit en lång dag på Norrmalmia. Var där strax innan nio imorse, och var glad över att jag var först så ingen hade varit tvungen att vänta på mig. Sen rullade det på. Jag har främst agerat ljustekninker idag. Kopplat sladdar, hängt lampor, dragit sladdar, krypit under scenen med sladdar... Ja, en massa sladdar har det varit idag. Har även placerat ut alla orkesterstolar på scenen och på hyllan ovanför. Sen satte jag dit notställ och ljudteknikerna satte dit massa mickar, för att sedan komma på att vi skulle lägga ut mattor som underlag så det inte låter så förbannat när musikerna stampar takten.
När kompet kom på kvällskvisten fick jag höra det väntade; "Vi kan inte få plats på en sån här liten yta". Och jag förstår dom, men efter lite trixande, flyttande och ihopträngande så tror jag vi har löst det. Vi får väl se när stråkarna kommer imorgon.

På lunchen ringde Crister och påminde mig om att han behövde reglerna vi bestämde på Phösarutbildningen för att kunna hålla i den extra utbildningen som skulle vara ikväll. Eftersom jag helt hade glömt bort det så var jag så illa tvungen att vid fem snåret snabbt cykla hem och hämta blocket för att sen cykla till skolan och lämna det till Crister och sen tillbaka till Norrmalmia. Ujuj, varmt blev det.

På kvällskvisten när jag och Elin inte hade så mycket att göra hade vi en liten fotosession, och temat var bidragen i årets RiksSmask. Jag ber om ursäkt för att vissa bilder är allt annat än skarpa:
P(å) vakt

Vill du ligga?
Sex i MurmanskJag vill bli en cheerleader

En ballad
Vi ska till månen
En på miljonen
Raka dig
Kaboom Kabaam
Doktorn rädda migRosa Kalsonger

Bara dansa

Nu har jag bloggat alldeles för länge. MÅSTE sova nu.

//Värsta schlagern

1 kommentar:

jlindbergh sa...

Grymma temabilder! När ska ni starta dansgrupp? ;)