söndag 18 maj 2008

Lugnet före stormen

Dagen blev inte riktigt som planerat (se förra inlägget) balancen blev inställd eftersom kåren tydligen var bokad. Måste kolla upp det där med dom imorgon. Så jag hade en paus efter repet då jag var hemma och tvättade en maskin (hann inte mer än så, men det är ju alltid nåt) och pysslade med lite andra småsaker. Manusgenomgången var kanske inte riktigt något som jag behövde gå på, men det skadade ju inte heller. På väg dit ringde Crister och berättade att repet var inställt, och så även spelningen. Vår basist hade stött på problem, så det blir ingen spelning den här terminen :(
Det innebar ju att jag fick hela resten av kvällen ledig. Så jag har kunnat tagit det lugnt och sjungit lite, diskat lite, fixat en massa Smask-prylar och sånt... Skönt att hinna klara av lite såna saker innan allt drar igång. Imorgon lär det inte vara lika lugnt.

Nu när jag har fått den underbaraste tröjan norr om sydpolen, så har jag väldans svårt att bestämma mig för när jag ska ha den. Vill ju ha den något speciellt tillfälle, fast nästa speciella tillfälle har jag ju min fina paljettklänning. Jag kommer nog att använda tröjan en helt vanlig dag bara för att jag tycker om den så mycket. Det är ju det jag alltid har sagt, eller hur syster? Man kan ha alla kläder när som helst. Fast det kan bli svårt med paljettklänningen...

Saknar lillprinsen nåt otroligt...

//Upp över mina öron

Inga kommentarer: