måndag 12 maj 2008

Genvägar

Har spenderat stora delar av kvällen med att komma fram till om det finns nån genväg för att slippa sy foder till klänningen. Mamma kom på en idé som jag tänkte jag skulle testa. Det svåra kommer ju fortfarande vara att få tyget att vara så stretchigt som möjligt.
Nu vet du vilken färg den är iaf syster...

Idag fick vi äntligen reda på hur man kan använda matematiken när man skriver musik. Lite lagom sådär på slutet av kursen. Fast jag förstår fortfarande inte varför jag måste kunna det som musiklärare. Inget jag kan lära ut till mina elever liksom.

Efter matten gick jag hem och var sådär planlöst irrande som bara en människa som har en massa saker att göra kan vara. Till slut tog jag mig i kragen och...bakade bröd. Inte det vikltigaste av sakerna jag skulle göra, men alltid nåt. Och medans degen jäste så skrev jag lite på proggföreläsningen. brödet blev underbart gott. Tack Björn!
Proggföreläsningen däremot är inte den bästa just nu. Det går segt. Det är så mycket man vill säga, men så lite tid, och jag har ingen aning om i vilken ordning man ska ta det. Får hoppas att morgondagen blir bättre.

Jag och Johan var med och bjöd på en resa på en auktion på nätet, men till slut blev den för dyr för vår budget, eller min budget är det väl främst som styr. Men vi får väl fortsätta kolla. Kanske dyker upp nån sista minuten senare. Vore bra om man hittade nåt från Lule, så man slapp krångla sig ner till huvudstaden. Efter budgivningen på resan idag, så är man iaf väldigt sugen på att åka.

Nu har jag fått i mig lite kvällsfika (var tvungen att äta lite mer av det underbart goda brödet) så jag är redo för sängen.

//Bring me some heat man!

Inga kommentarer: