onsdag 7 maj 2008

Ledig

Japp, fick helt plötsklig lite extra tid i mina händer. Föreläsningen som vi skulle hålla i imorgonkväll blev framflyttad, så jag behövde inte panikplugga. Istället frågade Millie om jag ville följa med på konsert, så det blev det. Epa var föband och Alex spelade lite acustiskt. Epa var roligt och underhållande. Alex var också bra. Skönt att få höra honom sjunga saker som verkligen passar hans röst. Dock kunde han ha låtit någon annan spela gitarr, då hade det varit bättre. Det var extrem lite publik. Alex skulle ha spelat på en cafékväll istället. Större publik, och så passade den musiken för sånt.

Annars idag så har jag haft sånglektion (den gick bra idag igen, yey!) och så Smask-möte. Det var lite långdraget, men det börjar ju faktiskt närma sig nu. Vi har fortfarande inte fått alla partitur...morr... Börjar bli stressad på riktigt.
Har trumlektion imorgon. Känns som en evighet sen sist, så man är nog en aning ringrostig. Ska kliva upp lite tidigare och försöka öva på mina ben. kanske till och med gå till skolan och öva i rytmiksalen.

Ted-boken är riktigt intressant. Jag måste se till att skaffa fler böcker om duktiga artister och intressanta genres. I want to know it all!

Vi har bestämt datum för vår "spelning", fast ingen tid är satt. Det blir den 21:a. Inte jättekul med Smask-vecka och allt, men men. Det är soundcheck-dag, så jag måste inte vara där hela tiden. Dock kommer nog inte alla mina vänner kunna komma eftersom dom är på Norrmalmia... Det känns lite tråkigt.

Idag kom jag fram till hur skönt det är att prata med mamma. Särskilt när man har video också. Det känns nästan som att hon är här, eller jag är där. I like my mom...

//Gudibrallan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack detsamma älsklingen min

Anonym sa...

I do too...

Idag är en supersegis-dag, jag vet inte hur jag ska få fason på mig själv. Vi som varit borta på verksamhetsplanering, borde man inte komma hem uppiggad och fräsch - redo för jobb igen då? Hmm... nej, känns inte så. TGIFT!

Jag fick lite dåliga nyheter igår - tjänsten på kyrkan måste annonseras ut då de ökat på tiden till 75%. Så nu kommer de annonsera efter någon med pedagogisk utbildning. Fast Maggan pratade om att lägga tyngdpunkten vid personlig lämplighet, så hon tyckte fortfarande absolut att jag skulle söka.
Jaja, det är en liten lättnad ändå eftersom jag då inte behöver "ligga på" här på lab för att få svar om framtiden. Då kan jag lite mer vänta och se... Och hålla tumamrna så klart!

*KRAM*