söndag 25 maj 2008

Rosa

Japp! Så var det slut på det roliga. Smaskfinalen har gått av stapels och det enda som återstår är en massa sladdar som ska lindas och lampor som ska plockas ner.
Vilken final! Jag hade så underbart roligt hela kvällen. Stämningen var på topp. Allt flöt på smidigt och jag glittrade i min fina klänning :)
Dock var det extremt stressigt när jag skulle till att räkna rösterna i pausen. Det tog sån tid för mig att få in alla röster från jurymedlemmarna att jag till slut var tvungen att be om att få skjuta på showen fem minuter. Plus att vi var tvugna att ha med ouvertyren. Jag hann inte räkna alla annars.
Sen njöt jag av att stå i greenroom och se alla finalisters miner när de gick vidare. Särskilt Morgan var underbar att se.
Fredrik och Leah gjorde mig grymt nervös på slutet när dom fortsatte som om det skulle finnas fler jurygrupper fast jag inte hade några. Men det löste sig till det bästa och dom underbara Rosa Kalsongerna vann! :D
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=3763426

Efterfesten var jätterolig. Alla var glada, trevliga och man stannade och pratade med precis varenda en kändes det som. Alla från dom andra skolorna kom fram och berömde oss och jag berömde dom. Det var helt enkelt en fantastisk stämning på Stadt. Det enda som grumlade mitt humör var att jag såg folk som jag vet inte var på showen på efterfesten. Det var bara folk med biljett som kom in på efterfesten, men dom hade lyckats mygla sig till nån annans biljetter, så dom kom in på efterfesten utan att ha betalat ett öre. Det känns så tråkigt att dom inte tycker att det är värt att stödja oss osm jobbar genom att köpa en biljett och gå på showen, men lagon till efterfesten så passar det att dyka upp... När dom väl stängde fanns det inga planer på att gå och sova, så det blev efterefterfest på Kvarters. Skivan med alla bidrag spelades på repeat, och alla skrålade med och försökte komma ihåg dansstegen. Solen steg, men alla gick på någon slags andra andning, så vi höll igång. Jag gick hem till mig strax före fem. Johan och dom andra pojkarna var redan hemma, men dom hade inte hunnit gått och lägga sig, så jag störde ingen. Andra gick inte hem förrän vid åtta i morse. Dom var dock inte så pigga idag.

Idag var det nerrigg som gällde. Vi tog en del i natt, men det var mycket kvar. Tyvärr så var det inte många som pallrade sig dit för att hjälpa oss, så det gick ganska långsamt. Jag var där mellan tolv och halv sju, sen fick det räcka. Då fanns det inte mycket jag kunde göra eftersom alla case måste rullas bort först. Så vi får se om jag får tid över att cykla och hjälpa till med städningen imorgon, men jag är rädd att rep inför logen och matten måste gå före. Hoppas att nån annan kan hjälpa till där nere.

Ikväll var det slappa som gällde. Har tittat på en billig film jag hade i hyllan, och bara njutit av att ta det lugnt. Imorgon ska jag nog försöka åka till Lule efter Stil-mötet. Måste spendera lite kvalitetstid med min käraste. Har varit lite dåligt med sånt den senaste veckan.

//Rosa kalsonger igen!

Inga kommentarer: